אחרי התקרית בנתב"ג, מאי גולן בריאיון: "זו הייתה פרובוקציה"

השרה לקידום מעמד האישה הגיבה לביקורת שקיבלה לגבי התנהלותה מול המפגינים שמחו מולה ומול אמה, וכן לארגוני הנשים שביקרו את המינוי שלה. "מה מפריע לאלו שהזזנו להם את הגבינה? מפריע שאני באה לייצג את כל נשות ישראל, ולא רק את אלו שגרות בין כיכר רבין לכיכר הבימה"

זמן צפייה: 11:44

לאחר העימות הקולני שפרץ בנתב"ג בין מפגינים לשרה מאי גולן השבוע, הערב היא הגיעה (שישי) לריאיון בתוכנית "אלמוג בשישי" ואמרה: "אני מקבלת את ההפגנות מולי באהבה. זה טוב שיש זכות להפגין. אני מומחית להפגנות. כמעט עשור מחיתי והפגנתי אל מול תופעת ההסתננות הבלתי חוקית במדינת דרום תל אביב, ונגד פעילי השמאל שגיבו אותה. אבל יש קו דק. מה שרואים בסרטון פרובוקציה".

"אני בתור מפגינה לא הייתי עושה את זה, אבל השמאל עושה את זה כל הזמן", הוסיפה השרה גולן, "אני מקבלת אינספור הודעות מאנשי שמאל שאומרות 'אנחנו לא מסכימים עם הדעה שלך אבל מה שקורה בהפגנות לא מקובל עלינו, זה נורא ואיום'. הם גם מודיעים לי שבסופו של יום, אם נעביר את הרפורמה והשמיים לא יפלו - הם לא יפגינו. זה הנדוס תודעה פר אקסלנס".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308071452' autoplay='0' credit='לירי בורק שביט' desc='העימות בין המפגינים לשרה גולן' poster='' kid='1_7yxvva48' duration='30']

כשנשאלה על הביקורת שהיא מקבלת על תפקידה החדש בתור השרה לקידום מעמד האישה, וכיצד היא מתמודדת עם חוסר הייצוג של נשים בכנסת, היא ענתה: "צריך לזכור שהיו פה חמש מערכות בחירות, ושהמדינה לא הייתה יציבה באופן קיצוני ולכן היה חשוב קודם כל להקים ממשלה יציבה לפני שמתפנים לעסוק בייצוג. יש מפלגות חרדיות, בהן אין ייצוג נשים ואני מבינה ומכילה את זה. ולכן, מתוך הגדלת ראש ואיכפתיות הקים ראש הממשלה בנימין נתניהו משרד ראשוני, עצמאי והיסטורי לקידום מעמד האישה בישראל".

השרה הוסיפה וטענה כי הטענות כלפי מינויה לתפקיד נובעים ממניעים פוליטיים: "מה מפריע לאלו שהזזנו להם את הגבינה? שאני באה לייצג את כל נשות ישראל. לא את אלו שגרות בין כיכר רבין לכיכר הבימה. עשרות ארגוני נשים שיצאו נגדי היו ברובם ארגוני שמאל, הממומנים על ידי הקרן לישראל החדשה. הכל פוליטי. אם זו הייתה שרה מהצד האחר, כולם היו מריעים לה".