ליברמן על משבר המורים: "הרוב תומכים בהצעה שלנו"

שר האוצר התייחס בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 למשבר מול הסתדרות המורים ואמר כי ההצעה שהועברה הוגנת ונדיבה: "הרוב המוחלט של המורים והמנהלים תומכים". על הבחירות הקרבות הבהיר: "לא אשב בממשלה שבה יהיו המפלגות החרדיות"

זמן צפייה: 08:46

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בריאיון מקיף הבוקר (שלישי) בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 למשבר מול הסתדרות המורים ולהצעה שהעביר משרדו להעלאת שכר המורים המתחילים ל-9,000 שקלים ושאר האלמנטים.

במהלך דבריו קטעו אותו כמה מורים שישבו בקהל בבנייני האומה וליברמן הבהיר בריאיון למתן חודורוב: "רוב המוחלט של המורים תומכים ברפורמה הזאת. גם רוב מוחלט של המנהלים תומכים".

ליברמן הבהיר גם שיהיה צורך בהתגמשות בכל הנוגע להתאמת לוח החופשות: "אנחנו במדינת ישראל הגענו למצב שיש 45 ימים שאין התאמה בין חופש במשק לבין חופשים במערכת החינוך. גם את זה חייבים לצמצם. אנחנו מנהלים מו"מ רציני. ההצעה המפורטת הועברה להסתדרות המורים".

מחאת המורים נגד ליברמן בוועידה הלאומית
מחאת המורים נגד ליברמן בוועידה הלאומית

בצל יוקר המחיה וגל התייקרויות המחירים אמר שר האוצר: "נכון, יש יוקר מחיה ומחירים עולים. באמת צריך פה לחשוב איך אנחנו עוזרים לאנשים. מה שקצת מפריע לי הוא שדווקא הצד השני של המטבע, כשאנחנו מגדילים את ההכנסות של האנשים – זה איכשהו עובר מתחת לרדאר. אני מסתכל רק בשבועיים האחרונים: 120 אלף מקבלי שכר נמוך קיבלו בממוצע 4,830 שקל מענק חד פעמי. שוטרים קיבלו מענק 4,200 שקל".

לקראת מערכת הבחירות ציין ליברמן כי אם נתניהו ושותפיו יגיעו ל-61 זה יהווה אסון מבחינתו. עם זאת, אמר: "אם הוא לא מגיע, הקולות שאני שומע בתוך הליכוד וגם בקרב שאר המפלגות – הערכה שלי שהוא לא יישאר ואז הליכוד הופך לפרטנר משמעותי ביותר". ליברמן גם שלל את האפשרות של ממשלה בראשות גנץ עם החרדים. "זה יגבה מחיר. זה יפגע במה שעשינו בנושא לימודי ליבה. לא נהיה שם".

על המשבר עם רוסיה אמר שר האוצר: "אנחנו מנהלים את זה הכי נכון. המדיניות שלנו חייבת להיות מכוונת לאינטרס ישראלי. עם כל הכבוד וההערכה לרוסיה ולאוקראינה, אנחנו דואגים למדינת ישראל ופועלים בהתאם לאינטרס הישראלי. אני חושב שעושים פה עבודה טובה".