"מורידים את התשתיות לנגב": הוצג פרויקט הרכבת מק"ש לאילת

במסיבת עיתונאים בירושלים הציגו רה"מ נתניהו והשרים רגב וסמוטריץ' את התוכנית להקמת רכבת שתחבר בין קריית שמונה לאילת שאושרה בממשלה: "תאפשר לאזרחי ישראל להיחלץ מהפקקים". רגב: "זה אולי יכבד על התקציב, אבל בסוף הכסף יחזור לאזרחים"

זמן צפייה: 02:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיימו אחר הצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה הם מציגים את התוכנית התכנית הלאומית לחיבור מדינת ישראל ברשת רכבות מהירות מקריית שמונה עד אילת, שאושרה הבוקר בישיבת הממשלה. נתניהו אמר: "תאמינו במה שאנחנו מביאים היום - ישראל אחת מחוברת ברכבות מדן ועד אילת". השרה רגב אמרה: "מאמינה שעד סוף השבוע תהיה לנו גם בשורה בנוגע לקו האדום של הרכבת הקלה".

ראש הממשלה הוסיף: "כשהייתי בשירות סדיר, המשימות של הצוות שלי התחלקו בין הדרום והצפון, היינו בצפון נתקעים מאחורי משאית ולוקח לנו שלוש שעות להגיע לרמת הגולן וזה שיגע אותי, ביום שלם לוקח לנו לעבור מדינה. כשהגעתי לתפקיד ראש הממשלה החלטתי לשנות את זה. בקדנציה הראשונה השקענו ברכבות, זאת הייתה ההתחלה. כשהייתי שר האוצר בזמן המשבר הכלכלי הגדול התעקשתי שלא יקוצץ ואפילו שישנו את תקציב הרכבות כשיגיעו, שלא אוכל לגזור קופון, כי זה תהליך שלוקח שנים.

"עשינו פה את המהפכה התחבורתית כי קודם כל אנחנו צומחים יותר מהר מכל העולם המערבי והאוכלוסייה לא מתפזרת, לכן מבחינה כלכלית, ביטחונית וחברתית היינו חייבים את זה. מכל הסיבות האלה - ברגע שעלה הדבר בידי רציתי לבצע את המהפכה התחבורתית הגדולה. על אף שהייתי טרוד בקדנציה הראשונה שלי כראש ממשלה וכשר אוצר - חשבתי שאנחנו חייבים לטפל בעניין הזה. כדי לבצע את המהפכה התחבורתית השקענו תחום התחלתי של 30 מיליארד שקלים במחלפים, כבישים ורכבות. עכשיו אנחנו עוברים חלק השני - חזון של רכבת מהירה שתחבר בין קריית שמונה לאילת. הדבר הזה יאפשר לאזרחי ישראל להיחלץ מהפקקים ויאפשר לנו להקים ערים חדשות, לפחות שתיים, בערבה. אנחנו מורידים את התשתיות לנגב".

הפרויקט שהוצג
הפרויקט שהוצג

השרה רגב אמרה: "חיבור ברכבות לאורך ולרוחב, ישנה את פני החברה הישראלית. אנשים תקועים שעות בכבישים, הפקקים עולים לנו כ-40 מיליארד שקלים בשנה. הדבר היחיד שיגרום לישראלים לוותר על הרכב הפרטי היא רשת הסעת המונים יעילה. יש לנו עוד כלים, כמו שאטל ימי - שגם אותם נקדם". היא הוסיפה: "לא יכול להיות שנבנה עשרות יחידות דיור ולא תהיה נגישות תחבורתית. אזרחי ישראל צריכים לשלם פחות על האוכל, על התחבורה הציבורית ועל דיור - ובזה עוסק היום ראש הממשלה".

רגב המשיכה ואמרה כי "מחר ידון דירקטוריון הרכבת על הוספת קרונות כדי שיורידו את העומסים ברכב.. חייבים להסתכל קדימה. אם היו מסתכלים נכון לא היו מקימים את שדה תעופה רמון בלי רכבת לאילת. הרכבת תאיץ את 'הסכמי אברהם', אז אולי זה נראה כבד על התקציב אבל בסוף הכסף הזה חוזר לאזרחי מדינת ישראל וחזרה לאוצר".