אדלשטיין: "קבוצת אנרכיסטים בכחול לבן מנסה למנוע ממשלת אחדות"

בצל הביקורת והטענות כי הוא מתבצר בכיסאו בדרך שאינה דמוקרטית, יו"ר הכנסת הבהיר: "הכנסת לא מושבתת ולא סגורה. הכול זה פוליטיקות קטנות - אני הצעתי לעשות שביתת נשק"

זמן צפייה: 08:26

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הסביר הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 מדוע החליט להשבית את בית המחוקקים דווקא בימים אלה, כאשר בשל משבר הקורונה  - דרוש פיקוח על צעדי הממשלה יותר מכל זמן אחר. "אני רוצה לנפץ את הבלון - הכנסת לא סגורה ולא מושבתת. אנחנו עובדים", הבהיר, "כל מה שגורם לעליהום זו קבוצה קטנה בתוך כחול לבן, קבוצה אנרכיסטית, ששמה לעצמה מטרה אחת והיא למנוע ממשלת אחדות".

לדבריו, החברים בקבוצה הם בעצם "אותם אנשים ששלחו את הפעילים להפגנה נגד ההנחיות להתקהלות, וסיכנו אזרחים ושוטרים. אלה אותם אנשים שאמרו שיפרצו בכוח למליאת הכנסת". אדלשטיין הוסיף ואמר: "החזקתי את המליאה פתוחה בניגוד לנהלים במשך ארבע וחצי שעות על מנת להעלות את נושא הוועדה המסדרת לסדר היום - אבל יש כאן פוליטיקות קטנות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: "אם ליצמן היה שר מקצועי לא היינו זקוקים לעזרת המוסד"

בנט: "ביום ראשון משרד הבריאות יערוך 3,000 בדיקות קורונה"

"פשוט לומר תודה": אזרחי ישראל מוחאים כפיים לצוותים הרפואיים

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"הצעתי לעשות שביתת נשק במשך שבוע בגלל המצב", פירט. "רק היום קיימתי תדרוך של ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות עם נציגי הסיעות. ישבנו במשך שעה וחצי ושמענו תדרוך על המצב. אנחנו עובדים. זה אומנם לא תחליף לוועדת חוץ וביטחון אבל התחלנו לעבוד. הכנסת לא מושבתת". לדבריו, הוא אף פירסם את סדר היום של הכנסת רק משום ש"האזרחים מוסתים".

אדלשטיין ביקש להבהיר כי הוא לא נאחז בכיסא כפי שהמקטרגים אוהבים להגיד, והסביר: "מי שחושב ששבועיים שלושה יוסיפו לי משהו אחרי 7 שנים כיו"ר הכנסת - אז לא. הדבר היחיד שאני עושה מיום הבחירות - וגם בכנסות האחרונות, זה מנסה להציל את כולנו מבחירות רביעיות. זה או ממשלת אחדות או אנרכיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ בהשבעה לכנסת ה-23
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ בהשבעה לכנסת ה-23 | צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

על דבריו של יועמ"ש הכנסת, לפיהם "הכנסת מתה מיתת נשיקה - המצב לא מאפיין אף מדינה דמוקרטית", אמר: "כל הדיונים אצלי מתנהלים באופן פתוח. עשו כותרות באופן זדוני וחסר אחריות. היועמ"ש אמר את הדברים האלה בדיון לא כהתרסה, והם נאמרו כמה שעות לאחר שהכנסת הושבעה - אז על איזה מוות מדובר? קיימתי את ההשבעה למרות כל המגבלות. מעניין שכולם ציטטו את הדברים האלה ולא ציטטו את ההבהרה שלו".

בהמשך, חזר יו"ר הכנסת להתייחס לקבוצת המפגינים שנעצרה היום, לאחר שמחתה נגדו ונגד ראש הממשלה נתניהו. "כואב לי שמפריעים למפגינים, אבל בתדרוך שעליו דיברתי, נציגי משרד הבריאות אמרו לנו שהם מרוצים מההבנה של הציבור - אז מי שולח פעילים להתעמת עם שוטרים במצב כזה?".

לבסוף, פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ וקרא לו "לקבל החלטה אם פנינו לאנרכיה או לממשלת אחדות - זו הכרעה מנהיגותית".