מופע החנופה לנתניהו בקבינט: "זאת הרכבת שלא בסדר, לא הקטר"

שרים בממשלה, ביניהם דודי אמסלם ואלי כהן, בחרו לנצל חלק מזמן הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני שנועד לדיונים על מאמצי הלחימה - עבור מחמאות לראש הממשלה. חלק מהשרים שנכחו בדיון סיפרו: "נדהמנו לשמוע את הדברים, בטח בפני בכירי הצבא"

זמן צפייה: 00:53

במהלך דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני אמש, שרים בממשלה, ביניהם השר דודי אמסלם ושר החוץ אלי כהן, הקדישו חלק מהזמן בדיון שנועד להחלטות על המשך הלחימה למחמאות לראש הממשלה נתניהו - כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

מה שנאמר אתמול בתוך דיוני הקבינט הדהים חלק משרי הממשלה וגורמי הצבא שהיו בפנים, כאשר במנותק מהשיח שהתנהל באשר למאמצי המלחמה, השר דודי אמסלם ביקש להודות לראש הממשלה, והחל במה שהגדירו אותו שרים שנכחו בדיון כ"מופע חנופה".

"אני רוצה להגיד לך תודה, ראש הממשלה, על איך שאתה מנווט אותנו. אתה הקטר שלנו. גם אם יש קרונות שלא עובדים ברכבת, זה לא אומר שהקטר לא בסדר. אני שומע מה שאומרים על האחריות - אם הרכבת לא בסדר אז הרכבת לא בסדר, לא הקטר", כך אומר השר אמסלם בדיון הקבינט מול הרמטכ"ל, גורמי צבא, והשרים הנוספים.

חרבות ברזל ממשלה נתניהו דברי השר דודי אמסלם ושר החוץ אלי כהן בישיבת הקבינט
דברי השר דודי אמסלם ושר החוץ אלי כהן בישיבת הקבינט | צילום: חדשות 13

לאחר מכן, שר החוץ אלי כהן ביקש להצטרף למחמאות, ואמר: "ראש הממשלה, גם אני רוצה להגיד לך תודה על המנהיגות והניווט בקהילה הבינלאומית". בכירים בממשלה שנכחו בישיבת הקבינט הביעו התפלאות מדבריהם, ואמרו: "נדהמנו לשמוע את הדברים, בטח בפני בכירי הצבא".

בכירים במערכת הביטחון תהו למי התכוון השר אמסלם כשאמר כי "הקרונות מקולקלים" וכי "צריך להחליף את הקרונות ברכבת ולא את הקטר", שהוא, לשיטתו, ראש הממשלה נתניהו.