זוהר על סערת השבת: "לא תכננתי לבטל את הפרויקט"

שר התרבות והספורט התראיין למהדורה המרכזית וטען כי המשרד ימשיך לתקצב את הפרויקט - אך לא ייזום אותו: "כנראה שהייתה טעות בהסבר לציבור. הפרויקט לא ייעצר". על המכתב ששלחה הקואליציה ליועמ"שית: "להוציא את נתניהו לנבצרות יהיה בלתי-חוקי בעליל"

זמן צפייה: 09:29

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין הערב (שני) למהדורה המרכזית, וטען כי התקצוב של מיזם "שבת ישראלית" על ידי המשרד תמשך: "כנראה שהייתה טעות בהסבר לציבור, אבל לא במהות. לא תכננתי לבטל שום אירוע".

השר וחבר הכנסת מטעם הליכוד המשיך להסביר את עמדתו: "לא תכננתי לבטל שום אירוע, ולא הודעתי על ביטול תקציב. הדבר היחידי שעשיתי זה להודיע שהמשרד יפסיק ליזום את הפרויקט, אבל זה לא אומר שהוא יפסיק לתקצב אותו, כמו שהמשרד לא יפסיק לתקצב תיאטראות בשבת, ואירועים אחרים בשבת, אלא המשרד לא יהיה זה שיזום את הפעילות".

מיקי זוהר, שר התרבות והספורט
מיקי זוהר, שר התרבות והספורט | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

זוהר הסביר כי המשרד לא יוכל ליזום את הפרויקט מהסיבה שהדבר מהווה "הפרה של הסטטוס קוו ושל עקרון השווין". השר המשיך: "הפרויקט לא ייעצר. לא חזרתי בי על כלום, כי לא ביקשתי לעצור את הפעילות".

על הטענה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גרם לו לחזור בו מההחלטה להפסיק את "שבת ישראלית", טען זוהר: "נתניהו לא קיפל אותי. הוא שוחח איתי וביקש הסבר לנושא". עוד אמר כי רה"מ "אמר לי שנפלתי לעוד ספין שכולנו נופלים אליו כל יום". "אנחנו נמצאים תחת התקפה, כל דבר שאנחנו אומרים הופך באופן קיצוני לדבר אחר ולא פרופורציונלי, ומנותק מהמציאות".

שר התרבות והספורט התייחס גם למכתב ששלחו ראשי מפלגות הקואליציה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה: "אם חלילה היועמ"שית תקבל החלטה כזו (להוציא את נתניהו לנבצרות) זה יהיה בלתי חוקי בעליל, מכיוון שהחוק מאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר | צילום: מירי שמעונוביץ׳ / לע״מ

עוד אמר כי "כל האמירות על רפורמה משפטית שקשורות למשפטו זה הרי שקר מנותק מהמציאות, מה הקשר בין משפט נתניהו לתיקון וייעול המערכת שאנחנו זקוקים לה כבר שנים. אני מניח שכל הספינים הללו נועדו כדי להציג מצד של ממשלה חלשה שפועלת בחוסר יושר ואי שוויון". "אף אחד לא רוצה לבטל את ההליך, הוא יימשך ויסתיים בזיכוי של נתניהו. האמת מתבררת, וכל הספקולציות האלו הן המצאה של יריבינו הפוליטיים", הוסיף.

על ישיבת סיעת ש"ס אליה הגיעו רה"מ ושרים בכירים על מנת להביע תמיכה בחבר הכנסת אריה דרעי: "אני מחזק אותו  ואומר שנפעל כדי שכל 400 אלף המצביעים של אריה דרעי שרצו שיהיה שר בממשלה יקבלו את מבוקשם".