מחאת המילואימניקים תעצור את המחאה ביום הזיכרון: "פצע פתוח"

בארגון "אחים לנשק" שמוחה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי לא ימחו במהלך יום הזיכרון וקראו לפעילים: "השאירו את חולצות המחאה בבית, לא להגיע איתן לבית העלמין"

עימותים בבני ברק
מחאת המילואימניקים | צילום: פלאש 90

מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית "אחים לנשק" הודיעה היום (רביעי) כי לא ימחו במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל וקראו לפעילים "להשאיר בבית את חולצות המחאה ולא להגיע איתן לבתי העלמין".

הארגון, שנחשב אחד ממובילי המחאה נגד חקיקת המהפכה המשפטית, שלח הודעהלפעיליו וכתב כי "הפצע הפתוח של אחינו ואחיותינו שאיבדו את היקר להם מכל לעולם לא ירפא. ביום הזיכרון הזה לא נמחה כי ליבנו יהיה עם אחינו ואחיותינו לנשק שנפלו בקרב, נרכין ראש למענם נבכה ונחבק את המשפחות. אנחנו קוראים לכל האחים והאחיות לנשק להשאיר בבית את חולצות המחאה ולא להגיע איתן לבתי העלמין".

יום הזיכרון. ארכיון
יום הזיכרון. ארכיון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מוקדם יותר היום קראו בני משפחות שכולות לפוליטיקאים שלא להשתתף בטקסי הזיכרון. משפחות רבות כבר הודיעו כי לא יגיעו לבתי הקברות ביום הזיכרון במחאה על חקיקת חוקי המהפכה המשפטית - זאת כשברקע הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט אתמול, שלפיה "על נבחרי הציבור להיות נוכחים בבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה. הדרישה להוצאת נבחרי הציבור מבתי העלמין, כמוה כדרישה לקיפול דגל ישראל".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לנבחרי הציבור בפתח ישיבת הסיעה: "אל תהפכו את בתי הקברות הצבאיים לשטחי מריבה ומדון. ההתייחדות עם הנופלים ביראת הכבוד הראויה, היא חובתנו המוסרית כעם וכמדינה. ולנו, מנהיגי הציבור, יש חובה ואחריות לאומית להתייצב לטקסים ולמלא את שליחותנו. עלינו לגלות השנה רגישות יתרה. להקפיד על שיח שמכבד את זכר הנופלים ורק אותו".