ח"כ מיש עתיד: "אפשר לפזר את הכנסת"; גפני: "לשם אנחנו הולכים"

ברקע המתיחות הגוברת בקואליציה סביב חוק הגיוס ועסקת החטופים המתגבשת, ח"כ נאור שירי אמר בוועדת הכספים כי "ניתן לפזר את הבניין הזה", ואז השיב לו יו"ר הוועדה, העומד בראש דגל התורה, כי ייתכן שמועד הבחירות אכן מתקרב

זמן צפייה: 01:30

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני טען היום (שני) במהלך ישיבת הוועדה כי ייתכן שמועד הבחירות קרב, ברקע המתיחות בקואליציה סביב חוק הגיוס והעסקה המתגבשת לשחרור חטופים.

את הדברים אמר גפני, יו"ר דגל התורה, במהלך חילופי דברים עם ח"כ נאור שירי (יש עתיד). לאחר שיו"ר ועדת הכספים אמר "כוחי חלש", חבר הכנסת מיש עתיד השיב: "אם אתה חלש אפשר לפזר את הבניין הזה". בתגובה, גפני השיב: "לשם אנחנו הולכים", כשהוא מתייחס לאפשרות לפיה הקואליציה תתפרק והכנסת תתפזר.

ח"כ שירי ביקש הבהרה ושאל: "הולכים לאן?", וגפני הגיב: "למה שאמרת". לאחר מכן שירי אמר: "זו בשורה לעם ישראל, היית צריך להתחיל בזה".

ח"כ נאור שירי
ח"כ נאור שירי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר התרחשה תקרית חריגה בכנסת, כאשר דני, אחיו של החטוף איציק אגרנט, הוצא בכוח על-ידי סדרני הכנסת מדיון שנערך בוועדת חוק, חוקה ומשפט, לאחר שהתפרץ לדיון וסירב לעזוב כשיו"ר הוועדה שמחה רוטמן הורה לו לצאת.

בעקבות הסירוב, רוטמן דרש מסדרני הכנסת להוציא את אגרנט. בתיעוד שהופץ, ניתן לראות יותר מחמישה סדרנים התופסים את אח החטוף, מרימים אותו בכוח וגוררים אותו אל מחוץ לחדר הוועדה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407081138' autoplay='0' credit='' desc='התיעוד המקומם: אח החטוף הוצא בכוח מהכנסת ' poster='' kid='1_90frhm1b' duration='43']

אתמול עלה רף המתיחות בקואליציה, בישבה שנערכה בממשלה סביב חוק הגיוס ועסקת החטופים. במהלך הדיון, נתניהו אמר: "מי שנותן לאופוזיציה זכות וטו, נותן להם את האפשרות למנוע גיוס חרדים במטרה אחת והיא להפיל את הממשלה, דבר שיעצור את שחרור החטופים ויביא לתבוסה במלחמה". גלנט השיב לו: "זוהי שעה רגישה - צריך לעשות הסכם להשבת החטופים - הניסיון הפוליטי לקשור בין שחרור החטופים לבין פטור מגיוס לחרדים הוא מסוכן וחסר אחריות".

בנוגע לחוק הגיוס, גלנט אמר כי "אנחנו מתכננים לגייס 3,000 חרדים בהתאם ליכולת הצבא לקלוט, ומיד כשיתחילו הגיוסים נעשה כל מאמץ להגדיל את המספר הזה, יש צורך גדול". שר הביטחון הוסיף כי הוא הנחה את צה"ל "לעשות מה שנדרש כדי להתאים את תהליכי המיון והגיוס".

לאחר פסיקת בג"ץ שקבעה פה אחד כי יש לגייס את החרדים לצה"ל באופן מיידי, וברקע אי ההסכמות סביב חוק הגיוס בממשלה, בכיר במפלגות החרדיות טען בשבוע שעבר בשיחה עם חדשות 13 כי הממשלה עשויה ליפול לכל המאוחר במרץ 2025, המועד האחרון להעברת התקציב לשנה זו.