איילת שקד מדברת: "לוקחת פסק זמן, עוד אשוב; בנט אדם שונה"

שרת הפנים, שנותרה מחוץ לכנסת הבאה עם מפלגת הבית היהודי, לא מתחרטת שהמשיכה במרוץ - ובריאיון למהדורה המרכזית אמרה שקיבלה תמיכה מהליכוד: "נתניהו הבין שזה טוב לגוש, אז זה טוב גם מבחינתם". עוד אמרה שקד שלדעתה פסקת ההתגברות תצא לפועל: "זה משהו שהתחלתי לקדם ב-2013, מניחה שזה ייעשה"

זמן צפייה: 07:38

שרת הפנים איילת שקד התראיינה הערב (רביעי) למהדורה המרכזית, לאחר שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה עם מפלגת הבית היהודי, ולא תכהן כחברה בכנסת הקרובה. שקד טוענת כי אינה מתכוונת לפרוש מהחיים הפוליטיים: "אני רואה את זה כפסק זמן של כמה שנים, אני עוד אשוב".

"בסוף לא הצלחנו לעבור את אחוז החסימה. נלחמנו כחלק ממחנה הימין, אבל בסוף הציבור הימני במדינת ישראל בחר מפלגות אחרות, אלה שהיו באופוזיציה", אמרה שקד על הניסיון הכושל להיכנס לכנסת. "אני שמחה שעכשיו כמה ממשלה כזאת ואני מקווה שהם ינצלו את ההזדמנות ויעשו דברים טובים", אמרה והוסיפה: "פסקת ההתגברות זה משהו שאני התחלתי לקדם כבר ב-2013. אני מניחה שזה דבר שייעשה".

שרת הפנים איילת שקד
יו''ר הבית היהודי איילת שקד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שקד טוענת כי בימים האחרונים שקדמו לבחירות, היא קיבלה מהליכוד את ברכת הדרך להמשיך במרוץ: "נתניהו הבין שזה טוב לגוש, אז זה טוב גם מבחינתם". עוד ציינה כי לא הובטח לה שום תפקיד תמורת המשך ההתמודדות, וכי אינה ביקשה דבר.

שקד הודתה כי ידעה כי "לקראת הבחירות ידענו שהסיכוי מאוד נמוך" לעבור את אחוז החסימה. כשנשאלה מדוע לא פרשה מהמרוץ, אמרה: "זה היה מסר מאוד חשוב, שאם אני החלטתי להילחם אני נלחמת עד הסוף. קיבלתי אלפי הודעות לפני הבחירות ואחרי הבחירות, כמה אנשים שמחים שהם יכלו לשים פתק ב' בקלפי".

שרת הפנים איילת שקד
טרם הודיעה על פרישה. שרת הפנים איילת שקד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

על הקמת הממשלה בשנה שעברה אמרה השרה: "באותה נקודת זמן האלטרנטיבה הייתה או להקים את הממשלה הזאת, שאני ידעתי שאשלם עליה מחיר פוליטי כבד, או ללכת לבחירות נוספות, כשבאותה נקודות זמן אחרי שנתניהו ארבע פעמים לא הצליח להקים ממשלה, ואחרי שכבר הכשיר את רע"מ, בבחירות נוספות השמאל והערבים היו מקימים ממשלה. לקחתי החלטה לפי מה שחשבתי שנכון למדינה. ההתנצלות שלי הייתה על הפרת ההבטחות".

על מערכת היחסים עם הפרטנר וראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, אמרה שקד: "יש כמה בחירות שהוא עשה שאני חושבת שהן לא היו נכונות, זה לא סוד. אנחנו מסתכלים על הדברים אחרת. הוא מעיד על עצמו שנכנס לממשלה ויצא אדם שונה".