שקד מבהירה: "רצה עד הסוף"

יו"ר הבית היהודי הבהירה במסיבת עיתונאים כי היא לא פורשת מהמרוץ לכנסת. "אני כאן כדי לעצור את חרושת השמועות – אני רצה עד הסוף"

זמן צפייה: 01:20

יו"ר הבית היהודי איילת שקד הבהירה הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים בכפר המכבייה כי היא שמה סוף לשמועות: "אני רצה עד הסוף".

"השבוע זכיתם כולכם להיות לשנייה אחת, שותפים שלי לחיים. התמונה של אבישג שאר ישוב שפורסמה חשפה בפניכם את מה שעובר עליי בשבועות האחרונים. היו אשר בחרו להשפיל, לבזות ולצחוק אבל היו רבים ובעיקר רבות שבחרו לתמוך לחזק ולאהוב ולהזכיר לי מדוע עשר שנים אני בוחרת להקריב את חיי למען העם שלי ולמען המדינה שלי.

"החל מרגע פרסום הידיעות שאני שוקלת לפרוש, אני מקבלת דחיפה אדירה מהציבור. דחיפה אדירה המלווה בדאגה גדולה. ביממה האחרונה, הפרסומים הביאו לתזוזה בקרב הציבור האידיאולוגי שנפשי נקשרה בנפשו, פתאום חדרה ההכרה שהנה, נותרנו בלי פתק בקלפי. מבט ימינה, מבט שמאלה, ומופיעות רק דמויות שמעולם לא הצבענו להן ולעולם לא נצביע עבורן. אלה מאז ומעולם היו ימין חזק בדיבורים, ואלה אינם מייצגים את הממלכתיות עליה גדלנו ובשמה אנו מוכנים למסור את נפשנו. אני כאן כדי לעצור את חרושת השמועות – אני רצה עד הסוף".

היא הוסיפה: "אני גאה על מי שאני וגאה על הדרך שלי. נכון, אינני חפה מטעויות וכפי שאמרתי לא פעם הטעויות שלי שברו לבבות רבים שאני מאחה בשבועות האחרונים במסע המטורף הזה והיומיומי מבית לבית מישוב לכפר לאורכה ולרוחבה של המדינה המדהימה שלנו. אני פוגשת את הנשים והגברים את הצעירים והצעירות ועונה על כל השאלות הקשות גם אם הן אינן נוחות לי. אינני מבקשת הנחות. ואני מרגישה בימים האחרונים התעוררות גדולה. אנשים חוזרים הביתה ודורשים את האות ב' בקלפי.

"יש שדיברו פעם על מסעות צייד. מסע הצייד שאני עוברת הוא מטורף שבעתיים. כוחות גדולים אשר יום וליל מנסים לעשות הכול על מנת לשבור אותי. אני מישירה מבט בגאווה היום ואומרת לא תצליחו, וגם אם מצלמים אותי לפעמים ברגע של חולשה זה רק רגע והוא אנושי. יש לנו ילדים ולעולם לא נרים ידיים - עבורם. יש לנו מדינה ואסור לנו להרים ידיים, עבורה. אף אחד לא הבטיח לנו חיים בלי אתגרים, אף אחד לא הצליח בלי להילחם, אף אחד לא ניצח בלי שעמדו מהצד וצחקו עליו: תראו אותו, תראו אותה. אף אחד לא הצליח אם הוא הרים ידיים.

"כל חיי הבוגרים, מגולני, דרך ישראל שלי, שרת משפטים, שרת פנים וחברת קבינט, לא הרמתי ידיים. שילמתי על כך מחירים אישיים ומחירים משפחתיים. תל אביבית וימנית, אף פעם לא היה טרנד פופולרי במיוחד. אבל תמיד נשארתי נאמנה לערכים שלי, ואני לא מרימה ידיים".