כתובת נאצה רוססה על ביתו של שר המשפטים: "יריב לוין - אויב העם"

בזמן שהשר לוין יושב שבעה בעקבות מות אביו, כתובת הנאצה רוססה על ביתו במודיעין. מיקי זוהר תקף: "תוצאה של קמפיין הסתה שנועד לזרות שנאה נגדנו". גנץ גינה: "גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות". המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 00:18

בזמן שהוא יושב שבעה לאחר פטירת אביו, כתובת נאצה בה נכתב "יריב לוין - אויב העם" רוססה היום (שישי) על ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. המעשה הביא לגינויים במערכת הפוליטית, כמו כן, תושבים המתגוררים בסמוך לביתו של לוין, המפגינים נגד ההפיכה המשפטית, גינו את האירוע וביקשו למחוק בעצמם את הכתובת.

המשטרה פתחה בחקירה המקרה, בחשד להשחתת פני מקרקעין ע"י ריסוס גרפיטי. שוטרי תחנת מודיעין החלו בפעולות החקירה עם קבלת דיווח בדבר הכתובת, כשבמקביל שוטרי התחנה והזיהוי הפלילי, אוספים ממצאים בזירה, במסגרת החקירה, לצד סריקות ובחינת אמצעי תיעוד.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לאירוע, וטען כי המקרה הוא תוצאה של "קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו". עוד הוא הוסיף: "אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל. ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב בטוויטר: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".

חבר הכנסת חילי טרופר גינה גם הוא: "כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה". גם חה"כ זאב אלקין תקף: "משוגעים תעצרו! אחים אנחנו, עם אחד. יריב, שלא תדע עוד צער".