גולדקנופף: "דורשים לחוקק פסקת התגברות, הסכמים יש לכבד"

שר הבינוי והשיכון שלח מכתב לשר המשפטים וליו"ר הקואליציה, בו הביע את דרישת מפלגת יהדות התורה לחוקק את פסקת ההתגברות בהתאם להסכמים הקואליציוניים, שכן לדבריו זו הוראה שהתקבלה ממועצת גדולי התורה. "אבקש לוודא כי בכוונת הממשלה לעמוד מאחורי התחייבות זו"

יצחק גולדקנופף
שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף שלח היום (חמישי) מכתב המיועד לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר הקואליציה אופיר כץ, בו הביע את דרישת מפלגת יהדות התורה לחוקק את פסקת ההתגברות בהתאם להסכמים הקואליציוניים, שכן לדבריו, זו הוראה שקיבלו ממועצת גדולי התורה והחסידות. עוד טען גולדקנופף כי חקיקה של הפסקה הייתה חלק מההסכמים הקואליציוניים עליהם חתמו עם הליכוד טרם הקמת הממשלה. במכתבו, גולדקנופף כיתב גם את ראשי סיעות הקואליציה, ביניהם, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הובא לידיעתי כי אמש הוחלט שלא להצביע על הצעת חוק פסקת ההתגברות. כידוע, הצבעה בעד הצעה זו היא הוראה אותה קיבלנו מרבותינו חברי מועצת גדולי התורה והחסידות שליט"א, וכן היתה התחייבות שלנו כלפי ציבור הבוחרים", כתב גולדקנופף. "קידום הצעת חוק פסקת ההתגברות היוותה תנאי ברור וחד משמעי לכניסתנו לקואליציה", הוסיף השר.

בנימין נתניהו ויריב לוין
רה''מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אין חולק כי נמצאה הסכמה רחבה של כלל הסיעות החברות בממשלה לתמוך בפסקת התגברות ולהביא לפתרון קבע את ההתגוששות ארוכת השנים בין בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לבין הרשות המחוקקת. בכוונתי לעמוד על חובתנו זו ולפיכך אבקש לוודא כי בכוונת הממשלה לעמוד מאחורי התחייבות זו ולהביאה להצבעה ביום רביעי הקרוב", כתב גולדקנופף. "הסכמים יש לכבד!", הדגיש. בהמשך, יו"ר הקואליציה אופיר כץ הבהיר בריאיון לתוכנית "חמש" כי ה"הצבעה על החלק הראשון של הרפורמה המשפטית תחל במליאה ביום שני".

יוזכר כי אמש, חבר סיעתו של גולדקנופף ויו"ר מפלגת דגל התורה משה גפני, הודיע כי לא יצביע במליאת הכנסת במחאה על כך שהורידו את חוק פסקת ההתגברות מסדר היום, וזאת - מבלי להתייעץ איתו בטרם התקבלה ההחלטה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: רויטרס

למרות המאמצים של נשיא המדינה יצחק הרצוג להביא למו"מ והידברות בין הקואליציה לאופוזיציה בנוגע למהפכה המשפטית, נדמה דווקא שנוצרה התרחקות משמעותית בין הצדדים. באופוזיציה מיהרו לציין אמש כי ההחלטה לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות היא הישג, אך בקואליציה חידדו כי לא מתוכננת אף עצירה של החקיקה, והקריאה הראשונה של החוקים תתקיים ביום שני. ככל שהקואליציה הבינה דחיית החקיקה נתפסת כסוג של התקפלות בקרב מצביעיה, הם מיהרו להתעקש על הצבעה ביום רביעי הקרוב, כשבמקביל ראש האופוזיציה יאיר לפיד הציב תנאי חדש – עצירה של החקיקה לפחות ל-60 ימים.

בשורה התחתונה, אם הנשיא הרצוג חשב שהמאמצים שלו לייצר מו"מ בין שני הצדדים, וההיענות של הקואליציה לדחות היום את הקראת החוקים, יביאו לאיזושהי התקדמות בהידברות - התוצאה נראית הפוכה. יהיו עוד מאמצים לגשר בין הצדדים בהמשך, אך נראה שכרגע פחתו הסיכויים לפריצת דרך לפני הקריאה הראשונה.