הופץ מכתב מזויף שבן גביר פרש; מצביעים הוסעו לקלפי בלימוזינות

כמה חברי ועדות בקלפיות קיבלו מסרונים לפיהם עוצמה יהודית לא תתמודד לכנסת; המשטרה חוקרת • ישראל ביתנו עתרה נגד הליכוד. השופט הורה להפסיק ההסעה ברכבי הפאר, אך קבע שלא הוכח קשר למפלגה

זמן צפייה: 02:24

ישראל בוחרת: אזרחי ישראל הולכים היום (שני) לקלפיות, ומאבק ועדת הבחירות המרכזית בזיופים ובניסיונות בלתי חוקיים להשפיע על התוצאות עולה מדרגה. בשעות הבוקר התפרסם מכתב מזויף, לכאורה בשם מנכ"לית ועדת הבחירות, לפיו עוצמה יהודית פרשה מהמרוץ לכנסת. ועדת הבחירות הבהירה כי מדובר בשקר.

במקביל, כמה חברי ועדות בקלפיות קיבלו מסרונים שלפיהם בן גביר החליט להסיר את מועמדותו. בכפר סבא, באחת הקלפיות הוסרו פתקי המפלגה בטענה כי החליטה שלא להתמודד. המשטרה החלה בחקירת המקרים.

לכתבות נוספות בנושא:

ראשי המפלגות יצאו להצביע: "יום חשוב לדמוקרטיה"

גנץ: "קורא לצאת להצביע – מקווה שנתחיל לחיות אחד עם השני"

ההצבעה החלה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

עוצמה יהודית הגיבה לדברים וכתב: "אין גבול לנבזות ולשפל שאליו מוכנים לרדת כדי לפגוע בנו. אנו מתמודדים בבחירות עד הסוף".

במקביל, ישראל ביתנו עתרה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, נגד הליכוד, בטענה כי זו מסיעה מצביעים באילת לקלפיות באמצעות לימוזינות. השופט הורה להפסיק זאת, אך קבע כי לא הוכח קשר בין ההסעות למפלגה עצמה.

מתנות שחולקו לבעלי זכות בחירה כדי שיצביעו למפלגת ש''ס
מתנות שחולקו לכאורה למצביעי מפלגת ש''ס | צילום: חדשות 13

בד בבד, מפלגת העבודה-גשר-מרצ הגישה לוועדת הבחירות המרכזית עתירה נגד מפלגת ש"ס, בטענה כי זו מחלקת קמעות, נרות שבת ודברים נוספים למצביעיה, דבר המהווה לטענת המפלגה עבירה על חוק הבחירות.

אתמול הודיע בן גביר כי לא יפרוש מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-23. במסיבת העיתונאים שכינס, סיפר בן גביר כי ניהל משא ומתן עם כל מפלגות הימין על פרישתו, ביניהן הליכוד ויהדות התורה. עם זאת, לטענתו, "הם לא הסכימו לשנות שום דבר אידיאולוגי, הם ידעו לדבר רק על ג'ובים. זה ימין בדיבורים - לא במעשים".

"אף אחד בממשלה הזו לא הסכים לרגע למדיניות ימין, המשיך בן גביר. "הם לא הסכימו לשנות את הוועדה למינוי שופטים. לא הסכימו להפסיק את תשלום הפרוטקשן לחמאס. לא הסכימו שאנחנו נהיה בעלי הבית בהר הבית, וכמובן שלא הסכימו להתחייב שלא יקימו מדינה פלסטינית".