ימינה הודיעה: "הולכים לאופוזיציה - ניערך ליום שאחרי נתניהו"

תרגיל כחלק מהמו"מ או כוונה אמיתית? בצל הקשיים במגעים מול הליכוד, הודיעה המפלגה כי לא תהיה בקואליציה. הליכוד: ״מצער שלא תהיה חלק מהממשלה בגלל מאבקים פנימיים על חלוקת התיקים"

זמן צפייה: 02:00

מפלגת ימינה הודיעה היום (ראשון) כי אין בכוונתה להיכנס לממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ אלא ללכת לאופוזיציה, זאת בצל הקשיים במגעים מול הליכוד. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה - החלטנו לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", לשון ההודעה.

המפלגה מסרה כי ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ, "שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות". בכוונת המפלגה להיערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ובינתיים לייצר מהאופוזיציה "אלטרנטיבת ימין אמיתית".

בעקבות טענות לפיהן שקד ופרץ לא היו שותפים להחלטה, חברת הכנסת איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "בניגוד לידיעות שהופצו, הודעת ימינה הייתה על דעתי ובאישורי. הצעת הליכוד מבזה ונטולת השפעה ומשמעותה פרוק גוש הימין. גם נסיונות הפיצול יכשלו כולם. ימינה היא סיעה אחת וכך תישאר".

"ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחויב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אמו של דקל וקנין על סערת הקדשת השיר לעבריין: "לא ידע מי זה"

מניין המתים מקורונה עלה ל-248; רק ארבעה חולים אובחנו מאמש

כך פעל ליצמן לקדם מיזמי נדל"ן – בשירות חסידות גור

שר הביטחון נפתלי בנט בתדרוך
שר הביטחון נפתלי בנט בתדרוך | צילום: לע''מ

"ימינה תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית", הוסיפה המפלגה. "אנו קוראים לנתניהו לדאוג לצרכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, בחינוך, בהתיישבות, במינויים בשירותי הדת ועוד, כפי שהבטיח לרבים מבוחריה שהצביעו לו בשל הבטחה זו".

גורמים בימינה הבהירו כי לא מתקיים שום מו"מ עם הליכוד. "ההצעה שקבלנו היא אותה הצעה שהייתה לפני חודש וחצי. לא קבלנו שום מחווה שמעידה כי בליכוד יש רצון שימינה תהיה חלק מהקואליציה", הוסיפו הגורמים. "אולי עכשיו, לאחר שיתברר כי נתניהו נכשל בנסיונותיו לפרק את ימינה, נקבל הצעה הגיונית מהליכוד".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה | צילום: חדשות 13

אמש נודע כי בימינה קיבלו מהליכוד הצעה לראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת. לדברי ימינה, "ההצעה נדחתה בנימוס", וגורמים במפלגה אמרו: "נתניהו בועט אותנו החוצה". בתגובה, מסר גורם בליכוד: "ימינה קיבלה הצעה סופר-נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי: שר החינוך, שר ירושלים והתיישבות עם אחריות על השירות הלאומי, סגן שר ובנוסף וועדות בכנסת".

"לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה. בעת הזאת, ערב החלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא להיכנס לממשלה תהיה חוסר אחריות כלפי המחנה הלאומי".

שקד, איילת שקד
איילת שקד

ביום חמישי דרש בנט בשיחה שערך עם נתניהו כי מפלגתו תקבל את תיקי הבריאות והתחבורה. מקורב לנתניהו הגיב על דרישתו של בנט וטען כי "אין אפשרות קיום למפלגה של שישה חברי כנסת שארבעה מהם רוצים להיות שרים, ובזמן שמפלגה של תשעה ח"כים מקבלת שניים-שלושה שרים". לדבריו, "אין זמן טוב יותר מהיום לציונות הדתית לשקם את עצמה - יש בימין מקום לשלוש מפלגות במקרה הטוב. הליכוד, חרדים ואולי דתיים לאומיים. כשיש עוד שלוש כיפות סרוגות שרוצים מפלגה אין סיכוי לממשלה ימנית בישראל".

בשיחה בנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל "הבעייתיות המסתמנת", לדבריו, היות שמשרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל. השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, "לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". לא הושגו הסכמות.