יהדות התורה מאיימת: נעלה להצבעה את פסקת ההתגברות

לאחר שהחוק לאיסור טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית בתמיכת כחול לבן, ח"כ גפני איים בחקיקות חדשות שיכללו גם איסור הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. "מצפים מכל הקואליציה לתמוך"

זמן צפייה: 05:33

בעקבות הסערה שהתעוררה בקולאיציה לאחר שהחוק לאיסור טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית בתמיכת כחול לבן - יהדות התורה מאיימת היום (רביעי) להעלות לחקיקה את פסקת ההתגברות.

עוד איימו במפלגה החרדית שיחוקקו גם איסור הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

"מי שרוצה טיפולי המרה – שיעשה": נדב אבקסיס מוריד את הכפפות

פרץ חוזר בו: "טיפולי המרה הם דבר פסול – מתנגד להם נחרצות"

השר ליצמן וח''כ גפני מיהדות התורה
השר ליצמן וח''כ גפני מיהדות התורה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום הצעת החוק לפיה יש לאסור על טיפולי המרה עברה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, בתמיכת כחול לבן. הליכוד התנגדה להצעת החוק, ותמיכת כחול לבן עלולה לעורר משבר קואליציוני. חברי הכנסת החרדים זעמו על המהלך. ההצבעה הוכרעה ברוב של 42 תומכים ו-36 מתנגדים. גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הצביע בעד ההצעה.

לפני ההצבעה, כתב יו"ר כחול לבן בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס אף הוא למהלך, וכתב: "אף אדם לא זקוק להמרה. סטרייטים ולהט"בים, אתם טובים בדיוק כפי שאתם".

בני גנץ וגבי אשכנזי בהצבעה על ביטול טיפולי ההמרה
בני גנץ וגבי אשכנזי בהצבעה על ביטול טיפולי ההמרה | צילום: ערוץ הכנסת

מנגד, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן אמר: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

השר דודי אמסלם תקף במליאה את כחול לבן, ובפרט את השר ניסנקורן. "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. אני מתבייש במה שעשיתם", הצהיר. "אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות. אנחנו סיכמנו בוועדת שרים לענייני חקיקה שזה לא עולה. מר שר המשפטים, אתה, יחד איתי, דחינו את זה. ולפני חמש דקות את המודעי לי. אתה לא מתבייש? אתה רוצה לקחת אותנו בכחש וכזב".