האולטימטום של יריב לוין: אתפטר אם הרפורמה לא תעבור

לפני כניסתו למשרד המשפטים דווח כי הוא מתנה את קבלת התיק בכך שנתניהו יבטיח לגבות אותו ברפורמות שהוא מתכנן, ובימים האחרונים אומר השר בשיחות סגורות כי אם רה"מ יחליט להקפיא את הרפורמה או לרדד אותה - הוא לא יישאר בתפקידו

זמן צפייה: 01:27

לפני כניסתו של יריב לוין למשרד המשפטים, דווח כי הוא מתנה את קבלת התיק בכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יבטיח לגבות אותו ברפורמות שהוא מתכנן למערכת המשפט, והערב (רביעי) פורסם במהדורה המרכזית כי בימים האחרונים השר לוין חושב על אותה ערבות שנתניהו נתן לו - ועל דרכי הפעולה שלו במקרה שהיא לא תתממש.

בשיחות סגורות אמר לוין בימים האחרונים כי אם נתניהו יחליט להקפיא את הרפורמה המשפטית ולחכות למשא ומתן, או לחילופין לרדד אותה באופן כלשהו, הוא ישים את המפתחות ויתפטר מתפקידו. לוין אמר את הדברים בהרבה שיחות סגורות, אולי כדי שזה יגיע לנתניהו. לוין הוא אולי האדם שעובד הכי צמוד לנתניהו, ואם הוא מזהה סימני חולשה מצדו של ראש הממשלה - הוא רוצה לשגר אליו את המסר הזה.

נתניהו, מחד, לא יכול להתעסק ברפורמה המשפטית, לפי חוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, אבל הוא גם לא יכול לעצור את הרפורמה בכזאת קלות. בקואליציה יש חברים רבים שמעוניינים ברפורמה יותר מנתניהו, והסיעות השונות בקואליציה רוצות ברפורמה לא פחות מנתניהו, כמו דוד אמסלם שנכנס לתפקידו החדש כשר במשרד המשפטים.

בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בינתיים נמשכת המחאה נגד המהפכה המשפטית, ואתמול הודיעו ארגוני המחאה כי ביום שני הקרוב ישביתו את המשק ויקיימו הפגנות בירושלים וברחבי הארץ, בנוסף למחאת ענק נוספת שמתוכננת למוצאי השבת ברחוב קפלן בתל אביב. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר במסיבת העיתונאים כי "ממשלת ישראל לא חוקית. דגל שחור מתנוסס מעליה".

לדברי ארגוני המחאה, "עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות החברות במטה המאבק הכריזו היום על יום השבתה ביום שני הקרוב, היום בו אמורים לעבור חוקי הדיקטטורה הראשונים. באותו יום אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות לעלות לירושלים להפגין מול הכנסת כבר מהשעה 12:00. בנוסף יתקיימו מוקדי מחאה בערים המרכזיות. בשבת הקרובה תערך הפגנת ענק בקפלן והפגנות ברחבי הארץ".

גם האגודה למען הלהט"ב מצטרפת להפגנות ולקריאה להשבתת המשק ביום שני הקרוב. יו״ר האגודה הילה פאר אמרה: "בלי דמוקרטיה אין זכויות - לא ללהט"ב ולא לאף קבוצת מיעוט. לא נסכים שיחזירו אותנו אחורה כפי שעשו בהונגריה ובפולין. המהפכה המשפטית הולכת לשנות החיים שלנו כפי שהכרנו אותם וזה בדיוק הזמן שלנו, הקהילה הגאה, לצאת לרחובות ולהרעיד את המדינה".

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין מציג את ''רפורמת המשילות'' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמש דיווחנו במהדורה המרכזית על מחאת השריונרים נגד המהפכה המשפטית. מפקדי וותיקי חיל השריון לדורותיהם, ביניהם חמישה עשר אלופים במיל' ו-23 תתי-אלופים במיל', חתמו על עצומה בה הביעו את התנגדותם לרפורמה, במכתב המיועד לבכירי הממשלה תחת הכותרת "מכתב השריונרים - בוגרי חיל השריון יוצאים להגנת הדמוקרטיה"