לפיד לגנץ, איזנקוט וסער: "עזבו את הממשלה, נתניהו לא כשיר"

ראש האופוזיציה קרא לחברי המחנה הממלכתי לעזוב את הקואליציה, בטענה שהם "נותנים לגיטימציה לממשלה לא כשירה". בנוסף, לפיד הודיע כי מפלגתו תתמוך בכל מהלך להזזת נתניהו: "יש עתיד תיתן 24 אצבעות לכל מהלך של החלפת ממשלה - או בבחירות, או בממשלה חליפית"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדברים שנשא היום (שני) בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד", ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לחברי המחנה הממלכתי לעזוב את ממשלת החירום ולחבור אליו במהלך להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בני גנץ, גדי אייזנקוט וגדעון סער צריכים לעזוב את הממשלה. הממשלה הזו לא כשירה להוביל את המלחמה", אמר לפיד, ותקף: "נתניהו לא כשיר להוביל את המדינה".

בהתייחסות להתקפות נגד הרמטכ"ל במהלך ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר ראש האופוזיציה: "זו ממשלה שבה הקבינט הפך לזירה של התקפות רעילות על צה"ל", והמשיך: "זו ממשלה שממשיכה להעביר, בעיצומה של המלחמה, מיליארדי שקלים לכספים קואליציונים מחפירים. זו ממשלה שאין לה עשיה מדינית ולא הגדירה תכלית אסטרטגית למלחמה".

"בני, גדי וגדעון נכנסו לשבת תחת נתניהו מפני שהאמינו שזה לטובת המדינה. אולי זה היה נכון לפני שלושה חודשים, זה בטח לא נכון עכשיו", קבע לפיד, "זו לא ממשלת אחדות, זו לא ממשלת חירום. הם לא מצילים את מדינת ישראל, הם מצילים את נתניהו".

כינוס הקבינט
כינוס הקבינט (ארכיון) | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בהתייחסות נוספת לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט, יו"ר "יש עתיד" הוסיף: "גדי ובני היו רמטכ"לים. הם לא יכולים לתת לזה יד. כמה שהם לא ימחו, כמה הודעות גינוי שהם לא יוציאו, כל עוד הם שם, כל עוד הם יושבים תחת נתניהו, הם נותנים לזה לגיטימציה".

לפיד הודיע כי מפלגתו תתמוך בכל מהלך להחלפת הממשלה והזזת נתניהו מהשלטון: "יש עתיד תיתן 24 אצבעות לכל מהלך של החלפת ממשלה. או בבחירות, או בממשלה חליפית. בראשה יכול לעמוד בני, גדי, יולי, כל מי שהם ירצו - אנחנו נתמוך". לסיום הוסיף: "ניתן להקים תוך זמן קצר ממשלה רחבה, הגונה, אכפתית, שתעניק גיבוי לצה"ל, תעזור למילואימניקים, תעביר תקציב לטובת אזרחי ישראל. ממשלה שתחזיר את המפונים לביתם, תשים על השולחן תוכנית שיקום לאומית ותתחיל לבנות פה מציאות אחרת".

רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים
רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

על פי דיווח שפורסם אתמול בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", גורמים רשמיים בממשל האמריקני גם כן מטילים ספק במנהיגותו של נתניהו - וחוששים שהוא רואה בהסלמה בגבול לבנון כלי שיבטיח את הישרדותו הפוליטית. בתגובה מרומזת לפרסום, גנץ העניק גיבוי לראש הממשלה וכתב בהודעה שפרסם כי השיקול היחיד של ההנהגה הוא "ביטחון ישראל".