לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

יו"ר האופוזיציה אמר בריאיון לחדשות 13 כי אנשיו ערוכים למערכת בחירות, והבטיח כי יגיש מייד הצעת חוק לפסילת מועמד עם כתבי אישום. "מצפה מכחול לבן לבן לתמוך ולקיים הבטחה פעם אחת"

זמן צפייה: 08:49

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס היום (שבת) בריאיון לחדשות 13 למשבר סביב התקציב ובמערכת הפוליטית ואמר כי אנשיו ערוכים לבחירות. לדבריו, בפתחה של מערכת בחירות נוספת "מייד נעלה להצבעה הצעת חוק שלא תאפשר למועמד עם כתבי אישום להתמודד על ראשות הממשלה". יו"ר יש עתיד הוסיף כי הוא מצפה מחברי כחול לבן לתמוך בהצעה: "שיקיימו פעם אחת הבטחה לבוחרים".

לפיד נשאל בריאיון אם הוא מכתנן חיבורים עם מפלגות נוספות, והשיב כי "אני מדבר עם כל מי שרלוונטי לחיים הפוליטיים - אני מדבר עם כל כנסת ישראל, עם הערבים, החרדים והציונית הדתית. תרבות שבה רק מחרימים ושונאים כל הזמן היא תרבות פוליטית חולה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שבת של מחאות: אלפים מפגינים מול מעון רה"מ בירושלים ובקיסריה

גלנט: "יש אופוזיציה בתוך הממשלה – מתנגשים על דברים בסיסיים"

רוסיה, סין ואיראן: המודיעין האמריקני מזהיר מהתערבות בבחירות

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

יו"ר יש עתיד התייחס לריאיון שנערך עמו לפני מספר שנים, שבו טען כי הוא יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. לדבריו, "היה בזה יוהרה טיפשית כי לא היה לנו את הניסיון הדרוש. כאלטרנטיבה אני האיש הכי מנוסה במערכת הפוליטית. מי שמסתכל על מספרים לאורך זמן אין אלטרנטיבה אחרת לליכוד חוץ מיש עתיד - אני ארוץ מול נתניהו בבחירות".

"ניצחנו את נתניהו שלוש פעמים, ולא הרכבנו ממשלה כי בני וגבי לקחו את קולות הבוחרים ונתנו אותו לנתניהו, אבל האידיאולוגיה של יש עתיד ניצחה את נתניהו שלוש פעמים", המשיך יו"ר האופוזיציה. "נתניהו נכשל, הוא נכשל כי הוא יותר מדי זמן בתפקיד. עכשיו ראש הממשלה מנסה להסית את השיח ממה שבאמת כואב, שהוא פירק את הכלכלה הישראלית בזמן משבר ונכשל כישלון גמור בניהולו".

יאיר לפיד, בני גנץ ובנימין נתניהו
יאיר לפיד, בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתגובה לדבריו של יו"ר יש עתיד, מטעם ישראל ביתנו נמסר כי "אין ולא יהיה שום סיכוי שנהיה שותפים או נסתמך על הרשימה המשותפת כדי להקים ממשלה. נקים ממשלה ציונית וליברלית".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כן האשים שר החינוך יואב גלנט בריאיון בחדשות 13 את כחול לבן ב"סרבול" התהליכים בממשלה. לטענתו, "יש אופוזיציה בתוך הממשלה - מתנגשים על דברים בסיסיים. כחול לבן לא קובעים סדר יום לישיבת הממשלה כי הם לא רוצים תקציב". השר הוסיף כי "הגענו לחתונה הזו מתוך נוחות ולא מתוך אהבה גדולה. אסור להגיע לבחירות. ראוי שכחול לבן ייתנו לעבוד", הוסיף גלנט "בחירות בעת הזו למדינת ישראל זה דבר לא טוב".