יאיר גולן: "נגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת - מרי אזרחי"

חבר הכנסת לשעבר תקף את "הרס מערכת המשפט", לדבריו, בהתייחס ל"רפורמת המשילות" שהציג שר המשפטים יריב לוין, וכתב: "ממחר בבוקר מחליפים דיסקט - עסקים ושירותים יושבתו, דרכים יחסמו, והמתיימר לשלוט באמצעות מושחתים, נהנתנים, קיצוניים וחשוכים יגלה שהעם הוא הריבון"

זמן צפייה: 04:56

חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן תקף היום (שלישי) את "הרס מערכת המשפט", לדבריו, בהתייחס ל"רפורמת המשילות" שהציג שר המשפטים יריב לוין, ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "חברות וחברים, כנגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת - מרי אזרחי רחב היקף"

עוד כתב סגן הרמטכ"ל לשעבר: "הרס מערכת המשפט, מינויים פוליטיים ללא הגבלה, הרשאה לחרדים לעשות ככל העולה על רוחם בכספי המיסים שלנו...למה שנסכים, למה שנקבל את זה על הראש שלנו, על הכיס שלנו, על החיים שלנו? לעולם לא נסכים".

"ממחר בבוקר מחליפים דיסקט", הוסיף גולן, "לא עוד הפגנות מנומסות במוצ"ש, לא עוד פוסטים נמלצים לעת ערב, ולא לקינה בכי ונהי. רק מעשים. רק תוצאות. עסקים יושבתו, שירותים יושבתו, דרכים יחסמו, והמתיימר לשלוט באמצעות מושחתים, נהנתנים, קיצוניים וחשוכים יגלה שהעם הוא הריבון, אנחנו הריבון, ואנחנו נקבע את גורלה של המדינה שלנו. הכוח לעם, וזה לא יקרה ללא מאבק נחוש ואמיץ".

יאיר גולן
יאיר גולן

כזכור, אתמול התייחס לרפורמה המשפטית גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ובפתח ישיבת סיעתו הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האחריות למלחמת האחים תהיה על נתניהו שבוחר בחרפה - אנחנו נבחר במאבק צודק", אמר גנץ, "נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת – הוא רוצה אותה במצב מאוזן".

בהמשך פנה גנץ פנה למצביעי הליכוד ואמר: "רובכם לא הצבעתם למען הפיכה משטרית. אני קורא לכם לצאת ולהיאבק למען מה שאתם מאמינים בו. זה ברור שהוא ושותפיו החליטו להשמיד את האיזונים, לשרוף את הבלמים, ולסחוט את דוושת הגז בדהרה לעבר התהום. אם לא נגיע להסכמות – נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית - גם בקרב רוב בוחרי הליכוד. אם לא יהיו הסכמות - אנחנו נהיה ברחובות".

עוד אמר גנץ: "אתם, אנשי הימין הליברלי, אוהבי המדינה, הראשונים שצריכים לצאת ולמחות. אני קורא לכם לצאת ולהיאבק למען מה שאתם מאמינים בו. לא נגד נתניהו ולא נגד הממשלה – נגד פירוק הדמוקרטיה והמהלך הדורסני וחסר המעצורים. לציבור הרחב כולו שתומך במאבק, אני מבקש להגיד – הגיעה העת לצאת ולהרעיד המדינה".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו: "גנץ שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי הוא זה שזורע את זרעי הפורענות".

בני גנץ וגדעון סער במליאת הכנסת
בני גנץ וגדעון סער במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מצידו, גם שר המשפטים הקודם, גדעון סער התייחס לרפורמה בפתח ישיבת הסיעה: "מעולם לא היה רוב כזה בוועדה לבחירת שופטים ולכן אין זה 'השבת המצב לקדמותו' אלא השתלטות מלאה של הממשלה השולטת גם בכנסת וגם על הרשות השופטת, לא השבת האיזון - אלא הפרת האיזון. זוהי דרך בטוחה להפיכת מערכת השפיטה שלנו למערכת מושחתת".

"לפי הנוסחה הלא מאוזנת שמציע שר המשפטים החדש תבוטל למעשה הביקורת השיפוטית החוקתית בישראל", הוסיף סער, "בהחלט ניתן להסדיר את מערכת היחסים בין הרשויות באמצעות חוק יסוד: החקיקה. חוק כזה צריך להיות מאוזן. פסילת חוק של הכנסת לא תהיה על חודו של קול. אבל גם הפיכת פסק דין של בית המשפט לא", הוסיף. "לא מדובר פה בעניין שבין רשויות השלטון. בראש ובראשונה מדובר בעניי הנוגע לזכותיהם של אזרחי ישראל. ועל אוהבי החירות כולם להאבק כנגד המתקפה הזאת על כל מה שהושג ונשמר במשך 75 שנים".

רה''מ יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד
רה''מ יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שחזר לאחרונה מביקורו בפריז, התייחס בישיבת הסיעה לרפורמה של לוין. "זו לא רפורמה משפטית. זה שינוי משטר קיצוני, זה ביטול של מגילת העצמאות, זה ינתק את ישראל ממשפחת המדינות הליברליות. זה לא תיקון הדמוקרטיה, זה חיסול הדמוקרטיה. מדינה שבה לממשלה מותר הכל, מדינה שמבטלת בוקר אחד את כל האיזונים והבלמים שיש על השלטון היא לא דמוקרטיה. פוליטיקאים ימנו שופטים כנועים שיעשו מה שאומרים להם. השופטים יהיו שפוטים של הממשלה. כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון", אמר לפיד.

"המחירים שנאלץ לשלם על כך הם מזעזעים", הוסיף לפיד, "בכלכלה, בבטחון, ביחסי החוץ. הממשלה יודעת את זה, רק לא אכפת לה. כמו כל ממשלה לא דמוקרטית בעולם, כל מה שמעניין אותם זה להחזיק בשלטון, לא מה יקרה לאזרחים. אנחנו נלחמים על המשך קיומה של מדינת ישראל".