יפה יששכר לריבלין: "אל תקבל את פוטין שמחזיק בבתי כקלף מיקוח"

אמה של הישראלית המוחזקת בכלא הרוסי פנתה לנשיא המדינה והודיעה לו שבכוונתה לחסום בגופה את כניסת המשלחת הרוסית למשכן. "ציפיתי שתודיע שלא תארח את האיש שעומד מאחורי כליאתה של נעמה"

זמן צפייה: 05:09

ישראלית בכלא הרוסי: יפה יששכר, אמה של נעמה, שמוחזקת בכלא סמוך למוסקבה, פנתה היום (שבת) לנשיא המדינה ראובן ריבלין, וקראה לו לא להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במשכנו. "אל תקבל את המנהיג שמחזיק בבתי כקלף מיקוח פוליטי לסחיטה", כתבה האם במכתבה לנשיא.

יששכר הודיעה במכתבה לריבלין כי היא מתכוונת לחסום בגופה את כניסת המשלחת הרוסית, שבראשה עומד פוטין, למשכן נשיאי ישראל. במכתב כתבה ישככר: "לא יעלה על הדעת שאתה, נשיא המדינה, תקבל במשכן הנשיאים, בכבוד מלכים, את נשיא רוסיה שמחזיק את בתי נעמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה בדרום ת"א: גבר ואישה נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות

"מוות לאמריקה": אלפים במסע הלוויה של סולימאני בבגדד

"מזל שהוא בגד בי": שולה זקן על יחסיה עם אולמרט – שהפך יריב

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שעצורה ברוסיה
יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

"ציפיתי ממך כנשיא גאה של מדינת ישראל ואזרחיה, שתודיע באופן ברור למשלחת הרוסית שאין לך כל כוונה לארח בהוד והדר במשכן נשיאי ישראל את האיש שעומד מאחורי כליאתה לצורכי מיקוח מדיני ופוליטי", המשיכה האם.

"כל בקשתי היא שלא תורה לאנשי האבטחה שלך, בני גילה של נעמה, שכל אחד ואחת מהם היה יכול להיות בכלא הרוסי במקום נעמה, למנוע ממני את חובתי כאם וכאזרחית מדינת ישראל הרואה בארוחת הערב המלכותית במשכן הנשיא, בנוכחות נשיא רוסיה, כהשפלה אישית ולאומית".

נעמה יששכר
נעמה יששכר בדיון בערעורה בביהמ''ש במוסקבה | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר הוחזרה נעמה יששכר לבית הכלא "Iksaha1", שבו הייתה מוחזקת מספר ימים קודם לכן. זאת, לאחר מאמצים של הקונסולית הישראלית במוסקבה, יפה אילובצקי. כך נמסר היום ממשרד החוץ.

יום לפני כן נודע כי הצעירה הכלואה בכלא הרוסי הועברה לכלא הממוקם בפרברי מוסקבה. בני משפחתה ועורכי דינה של הצעירה לא עודכנו בדבר המעבר, ועורכת הדין גילתה זאת רק כאשר הגיעה לבקרה בכלא והבינה שהיא איננה.

לאחר בירור ובסיוע קונוסליית ישראל, אותרה יששכר בכלא המרוחק. עורכת הדין מצוות ההגנה נסעה לבקרה וגילתה כי נלקחו מיששכר ביגוד חם וספרים שנמסרו לה על ידי משפחתה. עוד נאסר עליה להכניס עוגה שקיבלה לכבוד החג.

לעורכת הדין נמסר כי יששכר תעבור לכלא אסירים אחר בשבוע הבא, ובשלב זה לא ניתן לומר למשפחה או לעורכי הדין באיזה כלא מדובר. עד אז אימה, יפה יששכר, לא תפגוש אותה. נעמה מסרה לאימה דרך עורכת הדין כי היא תשושה וכל מעבר כזה מתיש אותה. החשש של יפה יששכר לגבי מעבר לכלא בסיביר עדיין קיים כיוון שלא הובטחה להם שהות בכלא הממוקם במחוז מוסקבה.