נתניהו בהבהרה שנייה תוך שעות: "לא נקדם שום חוק נגד הנוצרים"

אחרי שפרסם הבהרה בעקבות הביקורת האמריקנית החריפה על התיקון לחוק ההתנתקות, ואמר כי "אין כוונה להקים יישובים חדשים" - נאלץ רה"מ לפרסם הודעה נוספת - הפעם בנוגע ל"חוק המיסיון" שעורר סערה בקרב הקהילה האוונגליסטית בארה"ב

זמן צפייה: 01:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אחר הצהריים (רביעי) כי ממשלתו "לא תקדם שום חוק נגד הקהילה הנוצרית". הדברים מגיעים ברקע הצעת "חוק המיסיון" של ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שתאסור על פעולות מיסיונריות להמרת דת. הדבר עורר זעם בקרב הקהילה האוונגליסטית בארצות הברית.

מוקדם יותר אמר גפני: "הצעת חוק המיסיון הונחה כבכל תחילת כנסת ולא מקודמת בשלב זה, כך שהעיסוק בה כעת הוא לא רלוונטי. הצעת החוק אומרת כי לצד האיסור הקיים בחוק על מתן הטבות כפיתוי להמרת דת, ייאסר גם עצם השידול להמרת דת, כשזה נעשה בפניה ישירה לאדם. מוצע להבחין בין מצב שבו האדם אותו מנסים לשדל הוא בגיר, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנת מאסר, לבין מצב שבו מנסים לשדל קטין, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנתיים מאסר. כאמור, הצעת החוק הונחה שוב על שולחן הכנסת באופן פרוצדורלי בלבד עם כינוס הכנסת הנוכחית לפני יות

כמו כן, לאחר הביקורת האמריקנית הנוקבת על התיקון לחוק ההתנתקות, נתניהו הגיב הבוקר על הסערה ואמר: "ההחלטה של הכנסת לבטל חלקים מחוק ההתנתקות מביאה סוף לחוק מפלה ומשפיל שאסר על יהודים לחיות באזורים בצפון השומרון, חלק ממולדתנו ההיסטורית. לא במקרה בכירים באופוזיציה תמכו בחוק זה לאורך הדרך. עם זאת, לממשלה אין כוונה להקים יישובים חדשים באזורים אלה".

במהלך הלילה זומן שגריר ישראל בארצות הברית מיייק הרצוג באופן חריג ויוצא דופן, לשיחה במחלקת המדינה עם סגנית שר החוץ האמריקני ונדי שרמן. גורם ישראלי המעורה בפרטים אמר כי "יש זעם אמריקני גדול על המהלכים האחרונים", אך טען כי "לא מדובר במשבר - אלא כהעברת מסר נוספת בהמשך לדברים שאמר היום בנושא סגן הדובר".