לוחץ לאיחוד: לפיד זימן את גלאון ומיכאלי לפגישה אצלו במוצ"ש

לקראת הבחירות המתקרבות, הזמין ראש הממשלה יאיר לפיד את יו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר העבודה מרב מיכאלי לפגישה אצלו במוצאי השבת - במטרה לשכנע את השתיים להתאחד

זמן צפייה: 01:10

במסגרת המאמץ להביא לאיחוד בין שתי מפלגות השמאל, ראש הממשלה יאיר לפיד זימן היום (חמישי) את יו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר העבודה מרב מיכאלי לפגישה אצלו במוצאי השבת הקרובה.

כזכור, בסוף החודש שעבר התראיינה גלאון במהדורה המרכזית של חדשות 13 והתייחסה לסקרי הבחירות השונים ולסכנה המרחפת מעל מפלגתה, שייתכן ולא תעבור את אחוז החסימה. כמו כן, גלאון שיתפה מדוע מפלגתה בחרה שלא להתאחד עם מפלגת העבודה - לפחות בינתיים.

זהבה גלאון מצביעה בפריימריז לראשות מרצ
זהבה גלאון מצביעה בפריימריז לראשות מרצ

גלאון התייחסה לתוצאות הסקר שפורסם בחדשות 13 לפיו מפלגתה זוכה ל-4 מנדטים בלבד ואמרה כי "מרצ מעל אחוז החסימה וזה הישג. אני שומעת על תוצאות אחרות שם אנחנו יותר גבוהים. אני אופטימית ויש לנו לאן לשאוף. אני חושבת שמרצ יכולה להגיע בבחירות האלה ל-6 ואפילו ל-7 מנדטים - אני מאמינה שזה אפשרי". גלאון הוסיפה: "אם הקהילה הגאה תתגייס - אפשר יהיה להכניס את הורביץ לכנסת".

מרב מיכאלי, יו''ר מפלגת העבודה
מרב מיכאלי, יו''ר מפלגת העבודה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כשנשאלה גלאון על איחוד אפשרי עם מפלגת העבודה השיבה: "אני חזרתי למרצ כדי להגדיל את הכוח של מרצ, להכניס אותה לממשלה ולעצור את נתניהו. אם לקראת סגירת הרשימות נראה שמצבה של אחת מהמפלגות קשה - אני לא אתנגד למהלך של איחוד שיכול להציל את הגוש". על סירובה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי לרוץ ברשימה מאוחדת אמרה גלאון: "אני חושבת שיש לכל אחת מאיתנו תפקיד להגדיל את הכוח של המפלגה שלה".