נגד הכנסת שב"כ: התמיכה המפתיעה של לוין בעמדת היועמ"שית

על אף מערכת היחסים העכורה בין השניים, שר המשפטים מגבה באופן מלא את בהרב-מיארה בהתנגדותה לניסיון של השר בן גביר ורה"מ נתניהו לערב את שירות הביטחון הכללי במאבק בפשיעה בחברה הערבית. ההתגדות הכפולה צפויה להוריד את הנושא מסדר היום

זמן צפייה: 01:11

תמיכה מפתיעה: על אף מערכת היחסים העכורה בין השניים, הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי שר המשפטים יריב לוין תומך בעמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה נגד הכנסת השב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, וזאת בניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שטוענים כי יש צורך בהכנסת שירות הביטחון לבלימת גל הפשיעה.

על פי עמדתו של שר המשפטים, אין מקום לערב את השב"כ במעקבים ובהאזנות סתר לאזרחים ישראלים, ועל אף שהשב"כ כן נמצא במגזר הערבי במקומות החופפים לנושאים ביטחוניים כמו אמצעי לחימה לא חוקיים, לאור ההתנגדות הכפולה של היועמ"שית ושר המשפטים, יש סיכוי סביר כי המהלך לא ייצא אל הפועל, ונראה כי הנושא יירד מסדר היום.

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בתחילת השבוע פורסם כי היועמ"שית ופרקליט המדינה עמית איסמן הביעו את התנגדותם להכנסת השב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית, ובמהלך הדיון שזימן ראש הממשלה נתניהו הם טענו כי "מדובר בצעד שיכול לגרום לפגיעה בדמוקרטיה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הדיון אמר השר בן גביר: "כשנוער הגבעות עשה תג מחיר והמדינה רצתה לעצור את זה, עירבו את השב"כ. אם היינו יודעים על הרוצח של שירה בנקי, לא היינו מכניסים את השב"כ? ברור שכן". ראש השב"כ רונן בר אמר: "אנחנו עוזרים למשטרה גם היום, אבל זה לא נכון להפוך את השב"כ לארגון שחוקר עבירות פליליות".