ליברמן הציג את הרשימה: יו"ר ועדת הכספים קושניר רק במקום ה-7

שר האוצר אביגדור ליברמן נשא דברים באירוע הצגת הרשימה של מפלגתו "ישראל ביתנו" וחזר על דבריו השנויים במחלוקת מאתמול בהם השווה את נתניהו לגבלס: "מאמציו של נתניהו הם לפגוע באביגדור ליברמן ובמפלגת "ישראל ביתנו", בכל מחיר, אין קווים אדומים, אין מעצורים. גם השיטות הן שיטות נתניהו, ואני עוצר כאן ב"שיטות נתניהו"

זמן צפייה: 01:41

יו"ר ישראל ביתנו הציג הערב (שני) את רשימתו לבחירות הקרובות לכנסת, כאשר שר החקלאות עודד פורר תופס את המקום השני, ואילו יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר התברג במקום השביעי, שלפי הסקרים האחרונים הוא מקום ספק ריאלי בכנסת הבאה. תת-אלוף שרון ניר, לשעבר יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תפסה את מקומו של אלי אבידר, שעזב את ישראל ביתנו והקים מפלגה משלו.

זוהי רשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-25:

  1. השר אביגדור ליברמן
  2. השר עודד פורר
  3. ח״כ יבגני סובה
  4. תא"ל במיל' שרון ניר
  5. ח״כ יוליה מלינובסקי
  6. השר חמד עמאר
  7. ח״כ אלכס קושניר
  8. עו"ד בתיה כהנא דרור
  9. ח״כ פרופ' יוסי שיין
  10. עו"ד לימור מגן תלם
  11. ד"ר אלינה ברדץ' יאלוב
  12. שרון רופא אופיר
  13. עו"ד סתיו בויאנג'ו
  14. אביב כהן
  15. דודי סנדלר
  16. מיכל אורון עזאני
  17. מריה (מאשה) יעקובוב
  18. עו"ד גבי שמואלי
  19. סטיבן רובין
  20. אילן ברקן
  21. ד"ר יוסי בורוכוב
  22. עו"ד כנרת זָמוּר פרנקו

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההפתעה הגדולה כאמור ברשימה היא שיבוצו של קושניר במקום ה-7. אמנם הוא נשאר באותו מקום שהיה בו בבחירות הקודמות, אך ההערכות היו כי הוא יקודם ברשימה בשל פעילותו כיו"ר ועדת הכספים בכהונה האחרונה.

ליברמן התייחס לסוגיית לימודי הליבה ותקף את נתניהו: "אנחנו יודעים בדיוק מה יקרה ברגע שנתניהו, דרעי, גפני, סמוטריץ' ובן גביר יעלו לשלטון: פסקת ההתגברות, סגירת תיקי נתניהו, ביטול מוחלט של המונח "שוויון בנטל", ביטול חוק השבות, ביטול הדרישה ללימודי ליבה ושוד הקופה הציבורית". ליברמן טען כי משימתם החשובה ביותר היא "למנוע מנתניהו והגוש הפונדמנטליסטי שלו להגיע ל-61 מנדטים".

"כל אחד שמצביע לנתניהו מצביע לחבילת החושך שתחזיר את מדינת ישראל שנים אחורה. רק ישראל ביתנו חזקה מפרידה בינם לבין השלטון", כך אמר ליברמן והוסיף כי "כל מאמציו של נתניהו הם לפגוע קודם כל באביגדור ליברמן ובמפלגת "ישראל ביתנו", בכל מחיר, אין קווים אדומים, אין מעצורים".

אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו
שר האוצר ליברמן וראש האופוזיציה נתניהו | צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג, פלאש 90

שר האוצר רמז לדבריו אתמול שעוררו סערה, בהם השווה את שיטותיו של נתניהו לשיטות גבלס וסטאלין, ואמר "גם השיטות הן שיטות נתניהו, ואני עוצר כאן ב"שיטות נתניהו". ההאשמות האבסורדיות, שחוזרים עליהן פעם אחר פעם, כל השופרות, כל כתבי החצר, עד שאנשים מתרגלים לאבסורד ומכאן הדרך לחיסול פוליטי היא קצרה מאוד".

לבסוף אמר ליברמן "אנחנו נמנע מאלו שמוכנים למען השלטון להקים קואליציה עם דרעי וגפני בתמורה לנתינת יד לשוד הקופה הציבורית. אנחנו נדרוש הקמת קואליציה ציונית וליברלית, בלי נתניהו".