"אחד מענקי הרוח של דורנו": נפרדים מהרב חיים דרוקמן

במערכת הפוליטית ספדו לזקן רבני הציונות הדתית שהלך לעולמו בגיל 90. יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ': "היה ענק שבענקים". נתניהו: "מאור גדול של אהבת ישראל כבה". הרצוג: "הקדיש את חייו למען עם ישראל". הלווייתו תיערך בבית העלמין במשואות יצחק, המועד טרם נקבע

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

זמן קצר אחרי שהרב חיים דרוקמן, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, הלך לעולמו הערב (ראשון) בגיל 90 לאחר שחלה בפעם השנייה בקורונה והיה מאושפז בבית החולים, במערכת הפוליטית הגיבו על לכתו של הרב שכיהן בעבר כחבר הכנסת, סגן שר הדתות מטעם המפד"ל וזכה בפרס ישראל על מפעל חיים ב-2012.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב: "אני מבכה את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו. תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל עמדו לנגד עיניו יום-יום שעה-שעה, והוא הקדיש את חייו במסירות נפש למען מדינת ישראל והעם היהודי. עמדתי עמו בקשר חם וקרוב לאורך השנים ותמיד שאבתי ממנו תובנות חשובות ומשכילות וזאת אמרתי לו, למשפחתו ולמוקיריו לא פעם. תנחומי למשפחתו, אוהביו ותלמידיו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב גם הוא: "משתתף בצער המשפחה ורבבות תלמידיו של הרב חיים דרוקמן. ניצול שואה, מקים ישיבת אור עציון, תלמיד חכם, חתן פרס ישראל ואדם שכולו אהבת ישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר כי "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום", והוסיף: "לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד. כמי שחווה על בשרו בילדותו את אימי השואה, הרב דרוקמן התמסר עם עלייתו ארצה לבניין האומה.מצפן דרכו היה השליחות לטובת כלל ישראל".

עוד הוסיף נתניהו: "כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, הוא נקט כדרכו בקודש גישה מקרבת לבבות שסייעה להצטרפותם של רבבות עולים חדשים לשורות עמנו.אש השליחות שבערה ברב דרוקמן לא כבתה והניצוצות שלה טמונים עמוק בליבם של אלפי תלמידיו.דרכו תימשך לדורות - ברוח דבריו של מורו ורבו, הרב קוק זצ"ל: "הבו אור, הבו קודש, הבו יושר, הבו צדק, הבו חיים שהם ראויים לשמם, לישראל".

בנימין נתניהו והרב דרוקמן
בנימין נתניהו והרב דרוקמן | צילום: לע''מ

סמוטריץ': "הרב - אחד מענקי הרוח של דורנו". שקד: "מנהיג דגול ואיש חינוך מופלג"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ספד: "יתומים היינו ואין אב. נפלה עטרת ראשנו, הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלה בסערה השמימה ואנחנו אנה אנו באים. בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצידקתו ומהנהגתו".

"הרב דרוקמן זצ״ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו וראה כל יהודי בבחינת כולך יפה רעייתי ומום אין בך. הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל. עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו, איש צדיק, איש חינוך, איש שכל כולו מוקדש לתורת ארץ ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל", הוסיף סמוטריץ'.

שרת הפנים, איילת שקד ספדה גם היא: "הרב חיים דרוקמן, תלמיד חכם, מנהיג דגול ואיש חינוך מופלג הלך לעולמו. הרב גילם בחייו את השילוב של ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, העמיד דורות של תלמידים אותם הוא חינך לדרך של תורה ועבודה, והיום הם לוקחים חלק משמעותי בליבת העשייה בחברה הישראלית.

"את הרב אני מכירה שנים רבות", אמרה שקד, והוסיפה: "למרות שלא גדלתי במגזר הדתי לאומי, הרב קיבל אותי במאור פנים ובשמחה. לאורך השנים בפוליטיקה הישראלית בהם התייעצתי איתו, הקשר בינינו התהדק וזכיתי לגלות שהרב בעל עין טובה, חכמת חיים ואדם שיודע לקבל את האחר".

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף: "יחד עם כל בית ישראל ותלמידיו הרבים שזכה להעמיד ולהנהיג, אני מבכה את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל ראש ישיבת 'אור - עציון', ראש רשת ישיבות 'בני עקיבא' וזקן רבני הציונות הדתית. המקום ינחם את רבבות תלמידיו, משפחתו וההולכים בדרכו. חבל על דאבדין".

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר: "כואב ודואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל זקן רבני הציונות הדתית, מגדולי רבני דורנו. הרב היה מנהיג גדול בתורה, העמיד תלמידים רבים, חינך דורות שלמים והיה לוחם ענק למען שלימותה ואחדותה של ארץ ישראל. הרב האיר את העולם בתורתו ובגמילות חסד עצומה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

יו״ר ש״ס אריה דרעי ספד: "בצער רב התבשרתי על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ״ל. לאחר שנזדכך ביסורים מרים וקשים. ‏שולח את תנחומיי הכנים למשפחתו הכבודה יחד עם רבבות עמך בית ישראל הדאבים עמוקות על הסתלקותו. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "ברוך דיין האמת. הרב דרוקמן ז"ל היה איש רב פעלים ורב זכויות. מימיו כניצול שואה ועד הימים בהם הקים בארץ מפעל עצום של לימוד תורה, חינוך, שירות בצבא ועשיית חסד.הרב זכה בפרס ישראל, אך בעיקר זכה לגדל דורות של תלמידים וממשיכי דרכו. משתתף בצערה הכבד של המשפחה והקהילה שהותיר אחריו. יהי זכרו ברוך".

הלווייתו של הרב דרוקמן תצא ממרכז שפירא ותסתיים בבית העלמין במשואות יצחק שם ייטמן. מועד ההלוויה המדויק טרם נקבע.