בליכוד מאיימים בפיטורי היועמ"שית: "להדיח תוך חצי שנה"

לרמיזות הברורות של שר המשפטים לוין, שאמר כי אם הדבר היה נעשה היום הוא היה נפסל על ידי בג"ץ ולכן "כל דבר בשעתו", מצטרף בכיר בליכוד שטוען כי ישנה תוכנית סדורה להדחתה של בהרב-מיארה מתפקידה - כאשר השאיפה היא להזיזה ממנו בתוך שישה חודשים

זמן צפייה: 03:18

בכיר בליכוד טוען כי ישנה תוכנית סדורה להדחתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מתפקידה, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. לדברי חבר המפלגה, השאיפה היא להדיח את בהרב-מיארה בתוך חצי שנה. דברים אלו מצטרפים לרמיזות הברורות של שר המשפטים יריב לוין, שאמר כי אם הדבר היה נעשה היום, הוא היה נפסל על ידי בג"ץ ולכן "כל דבר בשעתו" - משמע ראשית לסיים את המהפכה המשפטית ולאחר מכן להדיח את היועמ"שית.

מלשכת היועצת המשפטית לממשלה נמסר בתגובה לדבריו של שר המשפטים: "איום בפיטורים לא ירתיע את היועצת המשפטית לממשלה מלמלא את תפקידה".

בדבריו של לוין הוא גם איים על בית המשפט העליון במפורש, לאחר שנשאל על האפשרות שיפסול את חוקי הרפורמה המשפטית והשיב: "יש לנו הכלים להבטיח שבית המשפט לא יתערב בעניין הזה. לא רוצה להכריז עכשיו על צעדים שאני מקווה שלא נידרש להם".

השר יריב לוין בכנסת
השר יריב לוין בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרמז המאיים של לוין על בהרב-מיארה מאוד פשוט - תתיישרי, או שתפוטרי. אם בסביבתו של לוין מקווים שהרמזים יגרמו ליועמ"שית להתפטר ביוזמתה מהתפקיד, הרי שהיא כבר אומרת בשיחות סגורות באופן חד משמעי כי "אין שום סיכוי" שתתפטר מיוזמתה, וכי תקופה זו מחזקת אותה ועוזרת לה להבין את שליחותה. לדבריה מצטרפים גם גורמים משפטיים אחרים שמקבלים חיזוק משמעותי מהמחאה הציבורית נגד הרפורמה.

התקדים היחידי בהיסטוריה הישראלית בו יועץ משפטי לממשלה הוזז מתפקידו היה ב"פרשת השב"כ", כשאר יצחק זמיר, היועמ"ש דאז, עמד כחומה בצורה להגנה על שלטון החוק.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

כזכור, בתחילת השבוע פרסמה בהרב-מיארה הודעה ובה הגיבה לדברים שנאמרו בוועדת החוקה בכנסת, כאשר יו"ר הוועדה שמחה רוטמן ביקר את נציגת היועמ"ש שהניחה דעה שמנוגדת לעמדת הממשלה באשר לרפורמה המשפטית.

"עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור מסורים המבצעים את תפקידם במקצועיות ובענייניות, בין היתר, בדיונים המתקיימים בממשלה ובכנסת", כתבה בהרב-מיארה והוסיפה: "הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך למלא את תפקידו, חרף ניסיונות ההשתקה והטחת ההאשמות חסרות הבסיס, כפי שהתרחשו גם הבוקר בוועדה".