"מסייע לנתניהו"; "אמירה חמורה": עימות בין לפיד למבקר המדינה

פרסום ראשון: כחלק מאיסוף החומרים לבדיקת מחדל 7 באוקטובר, לשכתו של מבקר המדינה אנגלמן פנתה ללשכת רה"מ במטרה לקבל את יומני הפגישות של נתניהו, בנט ולפיד משנת 2022 ועד תחילת המלחמה - כך שהתנהלתו של נתניהו משנים קודמות אינה נבדקת. "הבדיקה מסייעת לנתניהו", תקף לפיד את אנגלמן - שהגיב: "אמירה חמורה כלפי מוסד ממלכתי"

זמן צפייה: 02:24

פרסום ראשון: מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החל באיסוף החומרים במטרה להתחיל בהליך הבדיקה של אירועי 7 באוקטובר, ולשכתו פנתה היום (חמישי) ללשכתו של ראש הממשלה, וביקשה לקבל את יומני הפגישות של ראשי הממשלה מאז שנת 2022 ועד פרוץ המלחמה: בנימין נתניהו, יאיר לפיד ונפתלי בנט. זאת במסגרת איסוף החומרים לבדיקה, ויחד עם פרוטוקולים של ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני.

הדבר עורר חשדנות אצל גורמים פוליטיים שונים, בטענה כי ההתנהלות של נתניהו משנים קודמות אינה נבדקת כלל. במערכת. ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את החלטת המבקר, ולשכתו מסרה לחדשות 13 כי "למרות שמדובר בבדיקה מטעם מבקר שאינו ראוי לאמון ומבצע את הבדיקה רק כדי לסייע לראש הממשלה לחמוק מוועדת החקירה הממלכתית המתחייבת, אני מאשר את מסירת היומנים בהתאם לחוק, וזאת בתנאי שראש הממשלה המכהן ימסור גם הוא את יומניו".

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם / פול

המבקר אנגלמן הגיב: "ככל שהאמירה של ראש האופוזיציה נכונה, מדובר באמירה חמורה כלפי מוסד ממלכתי המבצע ביקורת נוקבת ומקיפה על כלל הדרגים, המדיני, הצבאי והאזרחי. האמירה אינה עולה בקנה אחד עם העובדה שיו"ר הוועדה לביקורת המדינה מטעם מפלגתו של יו"ר האופוזיציה (הכוונה לח"כ מיקי לוי) היה הפוליטיקאי היחיד שדרש ממבקר המדינה לפתוח בביקורת המדוברת. הבדיקה תיערך תוך התעלמות מרחשים פוליטיים לא עניניים".