גנץ בפנייה לקואליציה: "עצרו את החקיקה, יש הסכמה רחבה בציבור"

יו"ר המחנה הממלכתי פנה לחברי הכנסת מהקואליציה וקרא להם "לגבש מרחב עצירה מיידי בכדי לקיים שיח ולהרגיע את האווירה הרעילה". גנץ הוסיף כי הוא מסכים על הצורך לשינוי במערכת המשפט, וטען כי "80% מאזרחי ישראל מסכימים על 80% מהנושאים"

זמן צפייה: 16:50

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה היום (ראשון) במכתב לחברי הקואליציה, בבקשה לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית: אני פונה אליכם בבקשה לגבש מרחב עצירה מיידי ומוסכם של כל סעיפי החקיקה המשפטיים, אלו שחוקקו ואלו שטרם, בכדי שנוכל לנצל את הימים הקדושים שבפנינו לקיים שיח ולהרגיע את האווירה הרעילה".

"מדינת ישראל נמצאת בצוק העיתים", פתח גנץ את המכתב, "מזה כ-80 יום ולילה, גועשת ורועשת הארץ על שינוי עמוק בליבת המערכת הדמוקרטית שלה", אמר. עוד טען שר הביטחון לשעבר כי "אני מסכים על הצורך הראוי בשינוי, שיפור ותיקון המערכת לטובת כלל אזרחי המדינה. אני מסכים שלקואליציה הנוכחית אותה הקמתם יש לגיטימציה מלאה לקבל החלטות", אך הוסיף כי "אלו צריכות להתקבל בראיה רחבה וממלכתית כשהן נוגעות בליבת שיטת המשטר", וכי "אני סבור כי כולנו שותפים לתחושה הקשה של הקרע בעם, הנובע ממהלכי החקיקה".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

גנץ התייחס לנאומו של שר הביטחון יואב גלנט אמש, שקרא גם הוא לעצור את החקיקה לפחות עד אחרי יום העצמאות, וכתב: "כל מי שהקשיב לנאומו, שמע על הסכנות הביטחוניות, שנלוות לשסע הגדול בעם ולשבר הדמוקרטי – ואכן בפנינו "סכנה ברורה ומיידית".

"זוהי קריאה כנה ממני אליכם. כנבחרי העם ומתוך אמונה בצור ישראל, מוטלת על כולנו החובה הערכית, המוסרית והיהודית, לעשות מעשה", כתב חבר הכנסת. "מתוך דאגה למדינת ישראל ומתוך אמונה כנה שכוחנו באחדותנו, בפרוש חג החירות ולקראת ימי התקומה של עם ישראל כעם ריבוני בארצו מולדתו".

לאחר שביקש את עצירת החקיקה הוסיף: אני מתחייב בזאת, במהלך התקופה הזו, להיכנס למשא ומתן בתום לב ובנפש חפצה על כלל הסוגיות – מתוך מטרה להגיע להסכמות שישמרו על עקרונות הדמוקרטיה, אך יביאו גם לשיפורים ושינויים. כל זאת מתוך הבנה – שבשיח כזה שני הצדדים ידרשו ללכת האחד לקראת השני, ולמצוא פתרונות יצירתיים".

גנץ הוסיף כי הוא סבור שלפחות 80% מאזרחי ישראל מסכימים על 80% מהנושאים, וכתב: "על בסיס ההסכמה הרחבה שקיימת בציבור, עלינו לנהוג כנבחרי העם, להביא למתווה רפורמה מוסכם, שישפר את מצבה של מדינת ישראל, יחזק את הפרדת הרשויות, יגביר את המשילות, וישמור על עצמאות מערכת המשפט ושומרי הסף". לבסוף סיכם: "אני מפציר ומבקש מכם, עשו זאת למען מדינת ישראל בטחונה, אחדותה ועתידה".