נתניהו מגיע ל-60: סקר הוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13

גם הפעם כמו בסקרים קודמים, אין הכרעה בין הגושים. איילת שקד שוב לא עוברת את אחוז החסימה. רוב הציבור יעדיף ממשלה הכוללת את איתמר בן גביר על פני ממשלה בשותפות רע"מ. והאם משפט נתניהו השפיע על כוונות ההצבעה של הציבור? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 14:36

סקר מיוחד של פרופ' קמיל פוקס עבור הוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 מעניק לגוש של בנימין נתניהו 60 מנדטים. הליכוד בראשות מקבל 35 מנדטים כשהמפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד עם 24 מנדטים. לאחר מכן מתייצבת כחול לבן-התקווה החדשה של בני גנץ וגדעון סער עם 13 מנדטים.

למתחם המיוחד של הוועידה הלאומית - לחצו כאן

המפלגה הרביעית בגודלה היא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 11 מנדטים. ש"ס ואריה דרעי מקבלים 8 מנדטים ולאחר מכן יהדות התורה והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן זוכה ב-5 מנדטים בסקר ומפלגות העבודה, מרצ ורע"מ מקבלות 4 מנדטים כל אחת. ימינה ואיילת שקד, גם הפעם כמו בסקרים קודמים, נותרת מתחת לאחוז החסימה. בחלוקה לגושים, המפלגות שמרכיבות את הגוש התומך בנתניהו מקבלות 60 מנדטים מול 54 מנדטים למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית.

איילת שקד
סקר נוסף שבו אינה עוברת את אחוז החסימה. איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסקר שאלנו גם את המשתתפים האם שינו את כוונות ההצבעה שלהם לעומת הצבעתם בבחירות האחרונות ואם כן, האם למפלגה באותו הגוש או לא למפלגה שלא באותו הגוש? הרוב, 61 אחוזים, השיבו כי לא שינו את כוונות ההצבעה שלהם או שלא הצביעו כלל. 19 אחוזים השיבו כי שינו את כוונות ההצבעה למפלגה מאותו הגוש. 13 אחוזים טרם החליטו ו-7 אחוזים בלבד השיבו כי שינו את כוונת ההצבעה שלהם למפלגות מגוש אחר.

שאלה נוספת בסקר הייתה איזו ממשלה מעדיף הציבור – כזו הכוללת את איתמר בן גביר או ממשלה בשותפות מפלגת רע"מ של מנסור עבאס? 40 אחוזים השיבו כי יעדיפו ממשלה הכוללת את בן גביר ו-20 אחוזים העדיפו ממשלה הכוללת את רע"מ. 30 אחוזים השיבו כי אף אחת מהאפשרויות אינה עדיפה.

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנשאלים בסקר נשאלו גם לפי מה הם מקבלים את ההחלטה למי להצביע. הרוב המוחלט, 73 אחוזים, השיב לפי הדעות שלו עצמו ללא השפעה של אף אחד. השאר התחלקו בתשובות "המנהיג שהכי משכנע אותי בהופעתו" (9 אחוזים), מדד אחר (8 אחוזים), המלצות משפחה וחברים (5 אחוזים) ו-5 השיבו כי אינם יודעים.

בסקר שאלנו גם האם מה שהתרחש עד כה במשפט נתניהו השפיע על כוונות ההצבעה. 71 אחוזים השיבו כי לא הייתה השפעה על כוונות הצבעה מול 17 אחוזים שהשיבו שדווקא כן השפיע. 12 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשאלה האחרונה שאלנו מי מייצג בצורה טובה יותר את הערכים שבהם אתה מאמין – נתניהו או לפיד? 40 אחוזים השיבו נתניהו מול 30 אחוזים ללפיד. 26 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם.

הסקר המיוחד נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 721 נשאלים, מהם 596 מהאוכלוסיה היהודית ו-125 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.