ההתקפלות של המפכ"ל: לא הגיע לטקס שהרגיז את בן גביר

רנ"צ קובי שבתאי יצא מוקדם מן הצפוי מישיבת ההערכה אצל השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, כאשר לחלק מהנוכחים הוא מתרץ שעליו להגיע לבדיקה ולאחרים שעליו להגיע להלוויית קרוב משפחה. בכך הוא נמנע מלהגיע לטקס הענקת הדרגות לקצינים החדשים בלשכת השר היוצא - שעורר את כעסו של השר המיועד בן גביר

זמן צפייה: 01:27

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע היום (חמישי) לישיבת הערכה אצל השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ויצא ממנה מוקדם מן הצפוי עוד לפני טקס הענקת הדרגות מעורר המחלוקת, כאשר לחלק הוא מסביר שהוא צריך לצאת לבדיקה רפואית פתאומית, ולאחרים אומר שהוא צריך להגיע להלווייה של קרוב משפחה. הערב גם תועד המפכ"ל כשהוא מגיע לאירוע בת המצווה של בתו של השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

עוד אתמול אמר המפכ"ל למקורביו שהוא צריך להגיע אל טקס הענקת הדרגות לקצינים החדשים בלשכת היוצא בר-לב. הטקס, הענקת הדרגה ועצם קידומם של הקצינים הבכירים, עוררו את כעסו של השר המיועד בן גביר, שאיננו מרוצה ממינויים אותם רגע לפני שהוא נכנס לתפקיד.

השר לביטחון פנים עמר בר-לב
השר לביטחון פנים עמר בר-לב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על מנת למנוע חיכוך ומתיחות עם השר שבעתיד הקרוב יהיה אחראי עליו, המפכ"ל שבתאי פנה ללשכת השר בר-לב על מנת לדחות את הטקס ולהרגיע את הרוחות. בלשכת בר-לב סירבו לבקשתו.

עם זאת, יצוין כי שבתאי דחה את מינויו של מקורבו, נצ"מ רועי ולדמן, לתפקיד מפקד מרחב לכיש עד לכניסתו של בן גביר לתפקיד, שמצידו - לא מסתפק בכך. מקורביו של ח"כ בן גביר טענו בפני חדשות 13 כי לעניות דעתם, המפכ"ל היה צריך לעשות "יותר" במקרה הזה, ומבחינתם - שלא יופיע מחר בטקס העלאת הדרגה. לפי שעה, למפכ"ל אין כוונות לא להגיע לטקס. עוד מחר, תתקיים בת מצווה לבתו של בן גביר, ובין המוזמנים - המפכ"ל שבתאי, שלא יוכל להגיע לאירוע מאחר וינכח בטקס הדרגות. כך או כך, השר בן גביר אינו מתכוון לעשות חיים קלים למפכ"ל שבתאי וכל מינוי שלו בעתיד - יעבור בפינצטה.