רפורמה בפרקליטות ובמוסד היועמ"ש: "תוכנית המגירה" של נתניהו

פרסום ראשון: בכירים בקואליציה טוענים שלראש הממשלה יש תוכנית למקרה שהשיחות בבית הנשיא בנוגע למהפכה המשפטית יתפוצצו. לפי הבכירים, התוכנית כוללת את החלפת סוגיית הוועדה למינוי שופטים ברפורמה בפרקליטות ובמוסד היועץ המשפטי לממשלה

זמן צפייה: 02:29

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הרפורמה המשפטית חוזרת" ואף ניסה להרגיע כשהכריז כי "ייעשו מאמצים להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר" - פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית כי בכירים בקואליציה טוענים שלראש הממשלה יש "תוכנית מגירה" למקרה שהשיחות בבית הנשיא יתפוצצו.

לפי אותם בכירים, התוכנית כוללת את החלפת הרפורמה המשפטית: במקום סוגיית הוועדה למינוי שופטים - תבוצע רפורמה בפרקליטות ובמוסד היועץ המשפטי לממשלה. לא ברור אם שר המשפטים יריב לוין יקבל זאת - אך נתניהו לא מוציא מכלל אפשרות שלקראת סוף מושב הכנסת הנוכחי יופעל עליו לחץ כבד בכל הנוגע למהפכה המשפטית. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בריאיון לחדשות 13: "לא נוותר על עצמאות של בית המשפט".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2405232032' autoplay='0' credit='' desc='גנץ לחדשות 13: "נתניהו יהיר, הציבור יגיב"' poster='' kid='1_l78rt3eg' duration='606']

נתניהו אמר הבוקר כי "אתמול היה יום גדול למדינת ישראל. הממשלה בראשותי הביאה בשורה גדולה לאזרחי ישראל. העברנו תקציב דו-שנתי, מה שנותן יציבות ותנופה לכלכלה וגם נותן ארבע שנים יציבות בפוליטיקה שלנו - וזה דבר חשוב. עכשיו אנחנו יכולים להתפנות לכל המאמצים להוריד את יוקר המחייה ואנחנו נעשה את זה בעוצמה ומכל הכיוונים האפשריים: הגברת תחרות, הורדת מכסים, הורדת ביורוקרטיה, והכול למענכם אזרחי ישראל".

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר כי "הזה תקציב המזיק וההרסני בתולדות המדינה. אין בו שום דבר מלבד סחטנות אין-סופית". התקציב עבר על אף המכשולים בימים האחרונים, ולאחר שנתניהו הגיע להסכמים עם יהדות התורה ועוצמה יהודית. יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר: "העברנו תקציב טוב ואחראי לטובת אזרחי ישראל. כעת המשימה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה ולטפל במחירי הדיור לטובת האזרחים כולם, ובעזרת השם כך נעשה".

בנימין נתניהו, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' ואופיר כץ
בנימין נתניהו, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' ואופיר כץ

בקואליציה בירכו כמובן על התקציב ובאופוזיציה האשימו כי מדובר בתקציב "אנטי חברתי", לדברי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהוסיף: "מדינת ישראל נפלה שבי בידי קואליציה קיצונית ששמה את כלכלת ישראל והחברה הישראלית על מזבח הפוליטיקה. זה יום עצוב למדינת ישראל. האיש שמנע מאזרחי ישראל תקציב ממניעים פוליטיים, הפך היום את התקציב שוב לכלי במשחק הפוליטי".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר כי "אחרי ליל תקציב ארוך - שחר של יום חדש. הרבה בשורות טובות, בראשן תשעה  מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי בדיוק כמו שהבטחנו; כ-20% תוספות למשכורות השוטרים, גיוס אלפי שוטרים וסוהרים חדשים, הקמת משמר לאומי, ומימוש התכניות להחזרת המשילות, ההרתעה, והביטחון האישי לאזרחי ישראל כמו גם בשורות חשובות לתושבי נגב והגליל".