"לא הולך לשום מקום - נמשיך את קואליציית השינוי": ניצן הורוביץ בריאיון פרישה

לאחר שיו"ר מרצ הודיע כי לא יתמודד שוב על ראשות מפלגתו, הוא טען שקיבל את ההחלטה במטרה לפנות מקום למתמודדים נוספים - לטובת חידוש וריענון המפלגה. "אצלנו בארץ אומרים שצריך להמשיך עד שאתה נפטר או שמדיחים אותך - אבל אני לא חושב כך"

זמן צפייה: 05:32

שר הבריאות ניצן הורוביץ, שהודיע כי לא יתמודד על ראשות מפלגת מרצ, התראיין הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, ואמר כי הוא "לא מתכוון ללכת לשום מקום". לדבריו, "אחרי יותר מ-3 שנים כיו"ר מרצ, עם 3 מערכות בחירות שבהן הובלתי את המפלגה והכנסתי אותה לממשלה אחרי 20 שנה באופוזיציה, ועם יותר הישגים מכל מפלגה אחרת בממשלה הזאת - זה הזמן לתת הזדמנות למישהו אחר".

"אני מאמין בתחלופה ובדמוקרטיה", אמר הורוביץ, "יש לנו פריימריז במרצ, ואני אחזק ואתמוך בכל מי שייבחר. אני לא פורש או מתנתק מהחיים הפוליטיים, אני אתמודד על מקום ברשימת מרצ לכנסת הבאה, וזו עדות לאמון שלי ולחוזק שאני מרגיש כלפי המפלגה. אני חושב שהשנה הזאת הבאתי את מרצ להישגים גדולים בתור שר הבריאות, ואומנם אצלנו בארץ אומרים שצריך להמשיך עד שאתה נפטר או עד שמדיחים אותך, אבל אני לא חושב שצריך לנהוג כך".

בנימין נתניהו, יאיר גולן
בנימין נתניהו, יאיר גולן

עוד אמר שר הבריאות כי מרצ היא בין המפלגות האחרונות שעוד מקיימות תהליך דמוקרטי בתוכה, ולדבריו נכון מדי זמן להתרענן ולחדש. "אנחנו רוצים להמשיך את קואליציית השינוי", אמר הורוביץ, "ולמנוע ממשלה של ביבי ובן גביר, שתוריד חשיכה על המדינה. מרצ היא מפלגה של חברים, היא תנועה, יו"ר מרצ הוא לא מורם מעם, וזה בסדר שמדי כמה שנים אנו מתחלפים. יש אצלנו פריימריז פתוחים של מתפקדים, ואני קורא לכל מי שחושב את עצמו ראוי, לבוא, להתפקד ולהתמודד".

לסיכום, אמר הורוביץ כי נתניהו "לא יהיה בשלטון, כי נשיג רוב שלא יאפשר לו להיות בשלטון". הורוביץ הוסיף: "הוא ניסה כבר 4 מערכות בחירות רצופות ליצור ממשלה ולא הצליח, ואחרי הפעם הרביעית הקמנו את ממשלת השינוי - כך נעשה גם בבחירות הקרובות".