לפיד מבטיח בריאיון: "יש עתיד לא תיכנס לממשלת נתניהו"

ראש האופוזיציה התראיין לחדשות 13 והתייחס למצב הבטחוני, לאלימות הגואה בחברה הערבית ולאפשרות שמפלגתו תיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו. "בשבעה חודשים האחרונים יש עלייה חדה ברציחות וטרור - הן במגזר היהודי והן בערבי. הדבר היחיד שהשתנה היא הממשלה - והיא לא מתפקדת"

זמן צפייה: 06:34

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית דיבר על המצב הבטחוני, על האלימות הגואה בחברה הערבית, וברקע הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן ממפלגתו לפעול לממשלת אחדות - הבטיח לפיד כי מפלגתו לא תיכנס לממשלת נתניהו. "שטרן הוא היחיד ביש עתיד שחושב שרוצה ממשלת אחדות", אמר לפיד, "יש עתיד לא תכנס לממשלת נתניהו. זה לא הפתרון שכולנו נקבל על עצמנו לזחול לממשלה מקולקלת ומושחתת".

על רקע האלימות הגואה בחברה הערבית אמר לפיד: "בשבעה חודשים האחרונים יש עלייה חדה ברציחות וטרור - הן במגזר היהודי והן בערבי. הדבר היחיד שהשתנה מתחילת השנה הוא שהשתנתה הממשלה והיא לא מתפקדת".

"בן גביר רוצה שכל אחד חוץ ממנו יהיה אשם אז הוא רץ לטלוויזיה, כי זה מה שמעניין אותו", הוסיף לפיד, "אצלנו ריכז את הנושא של הפשיעה בחברה הערבית יואב סגלוביץ'. הוא הקים צוות בין משרדי והצוות הזה הוריד את מספר הרציחות, הם עוד לא מצאו לו מחליף, כמעט שמונה חודשים אחרי שעלו לשלטון. הדרך להקטין את כמות הרציחות היא לעבוד בזה".

עוד הוא אמר: "בסוף ההבדל היחיד הוא שיש כאן ממשלה שלא מתפקדת ושר שלא יודע מה הוא עושה. האיש הזה עמד בכל מקום ואמר נחזיר את המשילות, מי בעל הבית. אני שואל אותו מי בעל הבית כשכל המספרים כל כך יותר גרועים".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
השר איתמר בן גביר

בהמשך הריאיון הוסיף לפיד: "המצב הבטחוני של מדינת ישראל אמור להדאיג כל אחד במדינה, הגדה רותחת, יש עלייה של 61 אחוז בטרור. התחושה היא שהממשלה איבדה שליטה גם ביהודה ושומרון ובתוך הארץ, גם בכלכלה וגם במדיני, את זה כולם רואים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לפיד התייחס בנוסף למהפכה המשפטית ואמר כי: "נכנסתי לשיחות עם רצון אמיתי להגיע להסכמות רחבות ומה שראיתי זה ראש ממשלה שאין לו שום שליטה על האירוע והם עוד יותר ממה שהם שונאים אותנו הם שונאים אחד את השני. אנחנו נמשיך לעבוד, זה לא קורה ביום יומיים. אבל אני עומד מאחורי זה שב-2024 יהיו בחירות. בסוף הם יפילו את עצמם".

"הכי קל לעמוד מהצד ולהגיד האופוזיציה לא עושה דבר אבל אנחנו עושים הרבה, ועובדים בתנאים מאד קשים", סיכם ראש האופוזיציה, "זו הסיבה שבממשלה כזו ח"כ קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים. אנחנו ממשיכים לעבוד".