מהחודש הבא: הנסיעה בתחבורה ציבורית תתייקר ב-12%

התעריף, שעולה בכל שנה בחודש יולי, צפוי להתייקר בשיעור של 12%. שרת התחבורה מירי רגב פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה למנוע את העלייה הצפויה: "ירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת"

.אוטובוס של חברת דן בתל אביב
אוטובוס של חברת דן בתל אביב | צילום: סבי ברנס, פלאש 90

תעריף הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקר מיולי בשיעור של 12%. העלייה באה לאחר שבשנה שעברה נבלמה ההתייקרות על-ידי שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באמצעות רפורמת "דרך שווה". בתוך כך, פנתה שרת התחבורה מירי רגב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי למנוע את העלייה הצפויה. החל מיולי עליה של כ12% בתעריפי התחבורה

ממשרד התחבורה נמסר: "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת, על התקנה של העלאת המחירים חתמו שר האוצר הקודם ליבר-מס והשרה לשעבר מיכאלי. מרגע שהשרה רגב עודכנה על המצב הזה, היא פועלת יחד עם שר האוצר סמוטריץ' במטרה לדחות את הגזירה, ולמצוא פתרון להתייקרות מחירי התחבורה הציבורית שנכפו עלינו מהממשלה הקודמת, התייקרות אשר אמורה להכנס לתוקפה ב-1 ביולי".

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד נמסר ממשרד התחבורה: "לא ייתכן כי ביוקר המחיה הנוכחי, מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-12%. כידוע. השרה רגב קיבלה החלטה להורדת מחירי התחבורה הציבורית במסגרת תוכניתה 'צדק תחבורתי'  אשר תביא לירידה במחירי התחבורה הציבורית, החל מספטמבר הקרוב. 50% הנחה לפריפריה הגיאוגרפית, 50% הנחה לנכים ובעלי מוגבלויות, 33% הנחה לצעירים בגילי 18-26".

"השרה רגב פועלת יחד עם השר סמוטריץ', על מנת להרחיב את ההנחות בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות נוספות, וזאת כדי לאפשר לאזרחי המדינה להינות ממחירי תחבורה סבירים ולעודד שימוש בתחבורה הציבורית".