גולן: "פינוי הצפון - טעות". בן ברק: "בחירות? יש עוד סיכוי"

לאחר האיחוד בין העבודה ומרצ, יו"ר הדמוקרטים השתתף באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, והתייחס למצב הביטחוני בגבול הצפון: "התושבים ייצטרכו לחזור לבתיהם ברגע שיושג שקט - גם בלי הכרעה ברורה". בן ברק השתתף גם הוא, והתייחס לסיכויי האופוזיציה להצליח בהפלת הממשלה: "מדברים עם אנשים שמתלבטים"

זמן צפייה: 03:40

אחרי האיחוד בין מפלגות העבודה ומרצ, יאיר גולן, יו"ר סיעת הדמוקרטים, התייחס באירוע "שבתרבות" בבאר שבע לפינוי הצפון ואמר: "תושבי הצפון ייצטרכו לחזור לבתיהם ברגע שיושג שקט, גם אם לא יהיה הסכם מדיני או הכרעה צבאית ברורה".

עוד הוסיף גולן: "זו הייתה טעות פטאלית לפנות את תושבי קריית שמונה. לא הייתה סיבה לפנות את התושבים, חוץ מאשר ביישובים צמודי הגדר. זו התבוסה החמורה ביותר שישראל ספגה מאז 1948".

גולן התייחס גם ליעד שהוא מציב למפלגתו בבחירות הבאות, לכשיגיעו, ואמר: "כל מספר מעל 15 מנדטים יהיה מבחינתי הצלחה, וכל מספר נמוך יותר ייחשב לכישלון. אנחנו צריכים להשפיע באופן דרמטי על גורל ישראל".

חבר הכנסת רם בן ברק
חבר הכנסת רם בן ברק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד במהלך האירוע, ח"כ רם בן ברק מיש עתיד  התייחס לסיכויים להפיל את הממשלה, ואמר כי "יש סיכוי שזה יקרה במהלך השבועיים הקרובים". בהתייחסות לסיכוי שהאופוזיציה תצליח להשיג רוב למהלך, אמר: "אנחנו מדברים עם הרבה אנשים שמתלבטים". בן ברק הוסיף: "המדינה מתפרקת".

בן ברק התייחס גם לחוק הגיוס, ולהחלטה של מערכת הביטחון לשלוח בשבועות הקרובים כ-3,000 צווים לבני המגזר החרדי, ואמר: "במדינה מתוקנת, רבנים שהיו קוראים לא לכבד את צווי הגיוס - היו יושבים בכלא".