ליברמן על לפיד: "לא מתחייב לשום המלצה מראש"

שר האוצר התארח באירוע שבתרבות והבהיר כי המלצתו לנשיא עוד תישקל. "כמובן שלא פוסל את לפיד, הוא ראש ממשלה טוב". ליברמן שוב פסל אפשרות לשתף פעולה עם החרדים

אביגדור ליברמן בשבתרבות

שר האוצר אביגדור ליברמן התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, שלושה ימים לפני הבחירות, והתבטא בין היתר על נושא הרכבת הממשלה הבאה, על שיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות והערביות ועל רה"מ יאיר לפיד. ליברמן טען כי הוא אינו מתחייב להמליץ על יאיר לפיד להרכבת הממשלה, ואמר: "אני לא מתחייב ולא פוסל שום דבר מראש, אך וודאי לא פוסל את לפיד".

שר האוצר המשיך להביע את דעתו על ראש הממשלה ועל הרכב הממשלה הבאה: "אני חושב שיאיר לפיד ראש ממשלה טוב. הוכחנו שלקראת הבחירות אנחנו ממשיכים לתפקד". עוד אמר: "אני לא עושה פרסונליזציה. אני לא מתחייב בעד מישהו או נגד מישהו. מה שחשוב זו היציבות השלטונית".

אביגדור ליברמן בשבתרבות
אביגדור ליברמן בשבתרבות | צילום: צילום: דניאל חג'בי

על כהונתו של רה"מ לשעבר נפתלי בנט אמר: "הטעות שלו לא הייתה בניהול הממשלה, אלא בהרכבת הרשימה. היו לו הרבה בעיות מתוך הרשימה שלו. אני תמיד חשבתי שעדיף שמי שמרכיב ממשלה יבוא עם לפחות 20 מנדטים כדי שתהיה יציבות. נפתלי הוכיח שאפשר גם אחרת, ולכן אני פתוח בעניין הזה לגמרי".

"אני חושב שצריך לאפשר לראש ממשלה תקופה מינימלית של שנתיים על מנת שתהיה יצביות שלטונית, ויהיה אפשר להתניע תהליכים. אנחנו מציעים שנוהל יו"ר הכנסת יחול גם על ראש הממשלה" הוסיף ליברמן.

כנשאל יו"ר ישראל ביתנו האם ימנע הקמת ממשלה על ידי שר הביטחון בני גנץ בשיתוף המפלגות החרדיות, ענה כי "חד וחלק לא נצטרף לממשלה כזאת". עוד הוסיף: "מבחינתי מה שצורם זו התחרות הפרועה בין גנץ לבין לפיד על לבם של ש"ס ושל יהדות התורה. אמרנו, אמרתי, ואני אומר גם עכשיו - הם יכולים להרכיב ממשלה עם דרעי, עם גולדקנופף ועם גפני. אני לא אהיה שם". עוד אמר כי "כל מי שהולך עם החרדים מוותר על הסיכוי לתחבורה ציבורית בשבת ועל נישואים אזרחיים" ואז סיכם: "אם כולם ישתפו פעולה למען האינטרס של אזרחי ישראל, נקים ממשלה ציונית וליברלית בלי ש"ס ובלי יהדות התורה".

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשנשאל האם עבר תהליך התמתנות ביחס לערבים ועל שיתוף הפעולה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס בקואליציה אמר: "אנחנו מאמינים בכך שבלי נאמנות אין אזרחות. ההבדל הוא שבפעם הראשונה קם מנהיג ערבי ואמר שמדינת ישראל היא מדינה יהודיתץ ותישאר יהודית, אמר על עצמו שהוא אזרח ישראל, ורוצה להשתלב". יחד עם זאת, הוסיף השר: "אחמד טיבי ואיימן עודה אומרים שהם פלסטינים ולא ישראלים. הם לא רלוונטיים. מקומם במקרה הטוב הוא בפרלמנט ברמאללה".

על סוגיות יוקר הדיור אמר השר: "אני מעריך שבנובמבר ודצמבר נתחיל לראות ירידה במחירי הדיור. כל מי שעוקב אחרי שוק הנדל"ן יכול לצפות את זה".