גלנט: "מע' הביטחון מחויבת למצות כל אפשרות להשבת החטופים"

שר הביטחון נאם בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע, וברקע הקושי בקידום המו"מ לעסקת חטופים אמר: "לא נחמיץ אף הזדמנות להשיב הביתה את החטופים בכל דרך - במתווה הסכמי או במבצעים צבאיים". הנשיא הרצוג נאם גם הוא: "החובה להשיב את כל החטופים והחטופות - מעל לכל מחלוקת"

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט נאם היום (ראשון) בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע, ואמר: "כשם שפעלנו לכל אורך המלחמה, מערכת הביטחון בראשותי, מחויבת למצות כל אפשרות, ונכונה לנצל כל הזדמנות, כולל זו הנוכחית, להשבת החטופים אל משפחותיהם". את הדברים אמר גלנט ברקע הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב את יציאת המשלחת הישראלית לקטר להמשך המו"מ לעסקת חטופים.

"כפי שקבענו במערכת הביטחון כבר בתחילת הדרך, הלחץ הצבאי בתמרון הקרקעי - הוא המפתח לא רק להישג המבצעי, אלא גם להשבת החטופים", אמר שר הביטחון, והוסיף: "נמשיך ונהפוך כל אבן, לא נרפה מכל קצה חוט ולא נחמיץ אף הזדמנות להשיב הביתה בכל דרך - במתווה הסכמי או במבצעים צבאיים - את החטופים והחטופות החיים, ולהביא הביתה את חללי המערכה אל אדמת הארץ".

הנשיא הרצוג נואם בטקס
הנשיא הרצוג נואם בטקס | צילום: מעיין טואף, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בטקס גם הוא, והתייחס לנושא: "החובה להשיב את כל החטופים והחטופות, החובה להילחם על חייהם, החובה להביא את החללים המוחזקים בעזה, כולל ממערכת צוק איתן, לקבר ישראל, החובה להתיר ספקות ולהיאבק על כל בדל מידע עבור המשפחות – כל אלו מוכרחים להישאר מעל לכל מחלוקת".