רגב התקפלה: בן זקן ימונה למ"מ המשנה למנכ"ל משרד התחבורה

לאחר שוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה דחתה את בקשתה של רגב למנות את פעיל הליכוד ומקורבה, משה בן זקן, למנכ"ל המשרד, הציגה השרה פשרה ובחרה למנותו לממלא מקום המשנה למנכ"ל. רגב הסבירה: "הבנתי שהמינוי יוביל להתערבות בג"ץ ופגיעה בשמו הטוב של בן זקן. לא אתן לבג"ץ את התענוג להעביר ביקורת ממגדל השן"

מירי רגב ומשה בן זקן
מירי רגב ומשה בן זקן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שנציבות שירות המדינה פסלו את מינויו למנכ"ל, שרת התחבורה מירי רגב מינתה היום (חמישי) את מקורבה פעיל הליכוד משה בן זקן לתפקיד ממלא מקום משנה למנכ"ל משרד התחבורה, בהסכמה רחבה בין שרת התחבורה, הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שרות המדינה, שאישרו את מינויו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ"ל. שרת התחבורה: "לא אתן לבג"ץ את התענוד להעביר ביקורת עליי ועל הממשלה ממגדל השן".

ההחלטה למנות את בן זקן לתפקיד זה מהווה התפשרות, "הסדר" לפי משרד התחבורה, לאחר שהשרה רגב התייעצה עם היועמ"שית וצוותה. "בדיון שהתקיים עם היועצת המשפטית לממשלה, המשנים והנציבות, עלה שהמינוי יוביל להתערבות בג"ץ בהחלטת הממשלה ופסילתו, דבר שהיה פוגע בשמו הטוב של משה בן זקן. לכן החלטתי למנותו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ"ל. זה הזמן להוביל את המשרד לתנופת עשייה אל מול האתגרים", אמרה רגב.

משה בן זקן
משה בן זקן, ימונה למ''מ משנה מנכ''ל משרד התחבורה | צילום: הוועידה הלאומית 2022

בן זקן יכהן לצד ממלא מקום מנכ"ל המשרד, אבנר פלור. מלשכתה של רגב נמסר כי "השניים יפעלו ויקדמו את תחומי העשייה תחת מדיניות השרה". רגב בירכה על מינויו של בן זקן ואמרה: "אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ"ל, אולם לעת הזו, לאחר שהתברר כי בג"ץ צפוי לפסול את המינוי ובכך לפגוע בשמו הטוב של משה, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל ואין לי ספק, שהוא עוד יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך".

רגב הוסיפה, "התמיכה החד משמעית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה, שהיו נכונים להצביע בעד המינוי הוכיחה שבאנו למשול. אני לא אתן לבג"ץ את התענוג להעביר ביקורת עליי ועל הממשלה ממגדל השן". רגב ציינה כי בכוונתה להוביל לביטול הצורך באישור וועדת המינויים בנציבות, למינויי בכירים "אשר עומדים בכל תנאי הסף".

שרת התחבורה מירי רגב וסגן השר אורי מקלב
שרת התחבורה מירי רגב וסגן השר אורי מקלב

לטענת רגב, "קיבלנו את המנדט מהציבור להוביל את המדיניות שלנו ואין ראוי מכך שנאפשר לשרי הממשלה לקבוע מי יהיו המינויים המינויים המקצועיים שלהם בתפקידי האמון, כדי לאפשר לשרים להוציא לפועל את מדיניותם לטובת אזרחי ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר דחתה ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה את הבקשה של רגב למנות את בן זקן, פעיל ליכוד מאשדוד שנחשב לפעיל מרכזי בארגון אירוע ה"ליכודיאדה". מהוועדה נמסר אז כי "אישור מינוי מנכ"ל הינו בסמכות הממשלה. נציבות שירות המדינה לא מעבירה פרטים אודות ההמלצות השונות שנשלחות לשרים המבקשים".

בתחילת השבוע היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כתבה במכתב לשרים כי ישנה מניעה משפטית במינוי של בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה.