נתניהו: "נתחיל בצעדים מעשיים לתיקון מערכת המשפט"

ראש הממשלה החזיר את סוגיית המהפכה המשפטית לשולחן והודיע כי "נתחיל את הצעדים המעשיים, נעשה אותם באופן מדוד ואחראי". על האירועים בכנסת בשבוע שעבר: "מה שהוכח בשבוע שעבר שבעצם היה מצג שווא של הידברות"

זמן צפייה: 06:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאירועים בכנסת בשבוע שעבר - והודיע כי בכוונתו להחזיר את חקיקת המהפכה המשפטית לשולחן. לדבריו, "מה שהוכח בשבוע שעבר היה מצג שווא של הדיברות, אבל בעצם זו הייתה מריחת זמן".

"הכוונה שלהם הייתה למסמס כל תיקון", אמר נתניהו על ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, "בשעה שרוב גדול בציבור היום מבין שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט. לכן, אנחנו נתכנס השבוע ונתחיל השבוע את הצעדים המעשיים, נעשה אותם באופן מדוד, אחראי אבל בהתאם למנדט שקיבלנו".

Whatsapp Image 2023 06 18 At 0
השר לוין בדרכו לישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

הצהרתו של נתניהו מגיעה על רקע השבוע הסוער בכנסת, ששיאו בדרמה במליאת הכנסת - בה נבחרה נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים - לה הצביעו בהצבעה חשאית גם ח"כים מהקואליציה. בתגובה להתנהלות של הקואליציה החליטו לפיד וגנץ להקפיא את שיחות המשא ומתן בבית הנשיא.

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסרו בתגובה לדברי נתניהו: "האיומים של נתניהו על מערכת המשפט ייענו בתגובה ציונית הולמת - הפגנות ושיבושים שיביאו לכך שכל ניסיון לפגוע במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית ייכשלו. נתניהו הודיע שישראל תהיה דיקטטורה והביא בדבריו לפגיעה קשה בכלכלה, קרע בעם ולטרלול מערכות נוסף. אנחנו ערוכים לסבב נוסף - וגם בו הדמוקרטיה הישראלית תנצח".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו כי "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת".

ח''כ בני גנץ
ח''כ בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ציטוטים מהישיבה מעידים על עימות סביב סוגיית הבחירות לרבנים הראשיים לישראל. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הטיח בשרים של ש"ס: "מספיק עם הטריקים, מספיק עם השטיקים, כל הזמן אתם מחפשים איך לעשות מעקפים ולא ללכת בדרך המלך. אי אפשר לעשות דילים בחדרים הסגורים. בחירות לרבנות הראשית לישראל, צריכות להיות נקיות מכל הפוליטיקה שאתם מנסים להכניס".

השר מאיר פורוש הגיב בחזרה כי "לא דיברתם איתנו. לא שיתפתם אותנו. בכל דבר אומרים לא לדחות כי צריך להיות נקי כפיים ודווקא בבחירות של ענייני דת, אתם הופכים את זה לפוליטי". השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית הצטרף לבן גביר: "זה הופך לעסקנות פוליטית. בתקופה שכל כך חשוב להחזיר את האמון של הציבור ברבנות הראשית וברבני הערים. במקום מינויים מקצועיים או אנשים יראי שמיים, אתם ממנים לפי פוליטיקה".

מזכיר הממשלה התערב ואמר כי הפרקליטות מצודדת עם ש"ס, בן גביר הגיב: "כאן חשדתי. יש לפרקליטות יד אחת עם ש"ס". השר מיכאל מלכיאלי התרעם: "מה אתם חושבים? שאנחנו מחפשים גוף בוחר שטוב רק לנו?" והשר אליהו ענה "כן".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש, התראיין גנץ ל"מטה המרכזי" והתייחס לאפשרות שנתניהו יתחיל בחקיקה חד צדדית: "זו תהיה פגיעה חמורה במדינת ישראל, בכלכלה, ותיתכן חלילה גם פגיעה בביטחון. אני מקווה שנתניהו ינהג באחריות ולא ילך למהלך הזה או יתכופף בפני לחצים פוליטיים קיצוניים שלא קוראים את המפה מסביב. אני לא מתכוון לפוצץ את השיחות, אני קראתי להן".