לקראת אחדות: גנץ יהיה מ"מ רה"מ ושר החוץ, אשכנזי שר הביטחון

במסגרת המגעים לכינון ממשלת חירום, מסתמן כי חוסן לישראל תקבל לידיה בנוסף גם את תיקי המשפטים, התקשורת, התרבות והספורט. גוש הימין יחזיק בתיקי האוצר, תחבורה, פנים, בריאות, חינוך ובטה"פ

זמן צפייה: 08:50

המשא ומתן לממשלת אחדות: במסגרת המגעים לכינון ממשלת חירום, מסתמן היום (חמישי) כי יו"ר כחול לבן בני גנץ יהיה מ"מ ראש הממשלה ושר החוץ, ובכיר מפלגתו גבי אשכנזי יהיה שר הביטחון. תיק החינוך צפוי להישאר בידי "ימינה". מקורבים לבנט מסרו: "אין שום מגעים לקבלת תיק החינוך".

נוסף לכך, גוש הימין צפוי להחזיק בתיקי האוצר, תחבורה, פנים, בריאות וביטחון הפנים. חוסן לישראל תקבל לידיה את תיקי המשפטים, תקשורת, תרבות וספורט וועדת חוץ וביטחון. טרם סוכמו שאלות מדיניות, כמה זמן תהיה הממשלה וסוגיית תוכנית המאה.

בתוך כך, בכירים בליכוד מעריכים כי המועמד המוביל להיות יו"ר הכנסת הבא הוא יולי אדלשטיין. נתניהו יכריע בסוגיה אם וכאשר תקום ממשלה חדשה, וההערכה היא שזה יקרה. גנץ לא הביע שום התנגדות.

עוד בחדשות 13:

כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותלם הגישו בקשה להתפצל מחוסן לישראל

גנץ יו"ר הכנסת הבא; בכיר ביש עתיד: "כחול לבן על סף פירוק"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אמש שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בצל משבר הקורונה. לאחר השיחה, הנחו השניים את צוותי המו"מ של המפלגות לשוב ולדון בהקמת ממשלת חירום לאומית כבר מחר.

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי הליכוד הסכימה היום לראשונה לוותר לכחול לבן על תיק המשפטים במסגרת המו"מ בין המפלגות. המועמד המוסכם הוא חבר הכנסת חילי טרופר. מדובר בהתקדמות משמעותית, בנושא שעד היום היווה סלע מחלוקת מרכזי. בליכוד הכחישו את הפרסום.

במקביל, פנה ריבלין לראשי המפלגות ואמר להם: "מצאו את הדרך להציג הנהגה משותפת ואחראית לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר קשה".

יאיר לפיד, בני גנץ, בנימין נתניהו, גבי אשכנזי
יאיר לפיד, בני גנץ, בנימין נתניהו, גבי אשכנזי | צילום: רויטרס

המגעים לאחדות מתרחשים ברקע פירוק כחול לבן, לאחר שיש עתיד ותלם הגישו בקשה להתפצל מחוסן לישראל. חברי יש עתיד יצאו היום מקבוצת הוואטסאפ המשותפת של מפלגת כחול לבן. זאת, על רקע החלטת יו"ר המפלגה בני גנץ לכהן כיו"ר הכנסת. ח"כ מיקי לוי, בטרם יצא, כתב: "סמוטריץ' מתאים להם כמו כפפהל יד. שאו ברכה והצלחה. אני עוזב את הקבוצה".

ח"כ יאיר לפיד אמר לאנשי מפלגתו: "גנץ החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. אין דרך להבין את זה".