אחרי כשעה בלבד: הסתיימה פגישת ההידברות אצל הנשיא

נשיא המדינה זימן את צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד והמחנה הממלכתי לפגישת הידברות ראשונה הערב ב-19:30. בהמשך השבוע הוא צפוי להיפגש עם שאר נציגי המפלגות

זמן צפייה: 01:14

נשיא המדינה יצחק הרצוג זימן את צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי לפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא הערב (שלישי) ב-19:30. הפגישה הסתיימה כעבור כשעה בלבד. מבית הנשיא נמסר כי היא "התנהלה ברוח טובה. מחר נשיא המדינה ימשיך בסבב הפגישות". בהמשך השבוע, צפוי הנשיא להיפגש עם שאר נציגי המפלגות. במהדורה המרכזית פורסם הערב כי הנשיא הרצוג אמר בפגישה: "יש צורך לאומי דחוף בפשרות". כמו כן, טרם הוחלט האם הוא ייקח חלק בפגישות ההידברות הבאות.

בנוסף, נודע לחדשות 13 כי הנציגים קיימו פגישות הכנה. ביש עתיד אמרו כי "הוועדה לבחירת שופטים היא קו אדום". חילי טרופר ייצג את כחול לבן, מקורבו של נתניהו רון דרמר ייצג את הליכוד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2803232009' autoplay='0' credit='' desc='רביב דרוקר על המתווה שכמעט אושר' poster='' kid='1_442hgxfi' duration='']

הפגישה מגיעה לאחר שבאופוזיציה זעמו הבוקר על הנחת הצעת החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים על שולחן הכנסת והעברתה למליאה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף: "כמו שהזהרתי נתניהו שיקר שוב. ככה לא מנהלים הידברות". חה"כ נעמה לזימי מהעבודה קראה למשוך את ההצעה בחזרה לוועדה.

הצעת החוק נדונה אתמול בוועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת והוכנה שם לקראת הקריאה השנייה והשלישית - כך שהיא יכולה לעלות למליאה ולעבור בתהליך מהיר אם הקואליציה תקדם אותה. זאת, על אף התחייבות ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את החקיקה באופן מידי.

בדוברות הכנסת מיהרו להבהיר כי מדובר בהליך רגיל, לפיו הצעות חוק שאושרו בוועדה עוברות מייד למזכירות הכנסת ומונחות על שולחן הכנסת. עם זאת, המהלך נתפס באופוזיציה כהפרה של ההצהרה שנעשתה רק אתמול.

חברת הכנסת לזימי קראה ליו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן למשוך את הצעתו וכתבה: "תפעיל את סעיף 89 ותמשוך את הצעות החוק חזרה אליך לוועדה. תרחיק ולו במעט את האקדח מרקת הדמוקרטיה של ישראל".

מטעם ישראל ביתנו נמסר כי "על אף שהוקם צוות הידברות - אנו קוראים לחברינו בסיעות האופוזיציה שלא להתפתות לניסיונות הולכת השולל ותרגילי ההונאה של נתניהו. ככל שבאמת הרצון בשיח הוא כן ואמיתי וככל שיחזירו את המצב לקדמותו ויבטלו את הנחת החוק על שולחן הכנסת, בהתאם למתווה שהציעה היועצת המשפטית לכנסת - תצטרף ישראל ביתנו לשיח בבית הנשיא".

גם חבר הכנסת רון כץ מיש עתיד תקף את המהלך וכתב: "דורש מנתניהו למשוך את חוק ההפיכה המשפטית ולהחזירו לוועדה כך שיהיה ניתן לעשות בו שינוי. אחרת מדובר בעוד שקר של נתניהו".

בהכנת הידיעה השתתפו ליאור קינן, ספי עובדיה ורוני שצ'וצ'ינסקי