ישראל והאמירויות: נשתף פעולה בבריאות ונפעל לחילופי סטודנטים

שר הבריאות אדלשטיין ומקבילו האמירותי שוחחו וסיכמו על שיתוף פעולה מיידי בין המדינות בדגש על מאבק משותף בקורונה, שיכלול בין היתר משלחות של אנשי עסקים. "בשורה מעולה למדינות שלנו"

זמן צפייה: 04:42

שרי הבריאות של ישראל ושל האמירויות, יולי אדלשטיין ועבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס, שוחחו היום (שני) והוציאו הודעה משותפת על שיתוף פעולה מיידי בין המדינות בכל הנוגע לבריאות.

בשיחה הוחלט על מינוי אחראי בכל אחד מהמשרדים על הקשר עם המדינה השנייה, בדגש על מאבק משותף בקורונה. עוד הוחלט על הקמת משלחות של אנשי עסקים משתי המדינות. עם דעיכת הנגיף יפעלו המדינות גם לחילופי סטודנטים. בהודעה המשותפת נכתב כי מדובר ב"בשורה מעולה למדינות שלנו".

אדלשטיין הוסיף כי "השלום עם איחוד האמירויות נותן הזדמנות מצוינת לאזרחי ישראל ואיחוד האמירויות לקשר הדוק שיניב פירות לשני הצדדים. שר הבריאות האמירותי הוא שותף אמת של ישראל. יש לישראל חבר באמירויות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

פומפאו יבקר בישראל ביום שני – ולאחר מכן ימריא לאמירויות

בכיר באמירויות: מצפים שההסכם יסיר כל מכשול לרכישת מטוסי F-35

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

שר הבריאות האמירותי עבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס
שר הבריאות האמירותי עבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס | צילום: רויטרס

בד בבד, שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הפייסבוק שלו על פגישתו עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ ועם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו: "בפגישה, בירכנו אותו ואת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על הסכם הנורמליזציה המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות. הדגשנו בפניו את המחויבות שלנו למהלך כמו גם לתוכנית טראמפ והבענו תקווה להצטרפות מדינות נוספות לתהליך. כמו כן, הדגשנו בפניו את הצורך בשמירה על היתרון האיכותי של צה"ל".

עוד ציין כי "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא הישג חשוב שצפוי לתרום תרומה גדולה ליציבות ולפיתוח הכלכלי של האזור. הסיור של המזכיר במדינות שונות במזה"ת השבוע הוא מרכיב מרכזי בניסיון הזה. שוחחנו על ההתפתחויות באזור והודינו לו על המדיניות האמריקנית האמיצה והנחושה כנגד ניסיונותיה של איראן להתחמשות והתגרענות. איראן מהווה איום גדול מדי בכל תחום וזווית ולכן לא ניתן להותיר את הדברים כפי שהם. החלטת ארה"ב להשבת מנגנון הסנקציות על איראן היא חשובה וחיונית לשמירת היציבות במזה"ת. לא ניתן להתיר לאיראן לייצא ולייבא אמל"ח ויש להחזיר את כל הסנקציות".

"השפעתה של איראן ניכרת בימים אלה במיוחד בלבנון, המדרדרת מיום ליום בגלל ההתנהגות של חזבאללה. אסור לאפשר מצב בו יוניפי"ל לא מיישם את המנדט שלו במלואו ובאפקטיביות. העמדה האמריקאית בנושא חשובה והיא זו שתביא ליישום מעשי. מנהיגותה של ארה"ב מול האיומים הללו היא חשובה ואני רואה בביקור מזכיר המדינה באזור מרכיב חשוב במאמצים אלה", כך לשון דבריו.