היועמ"שית לבן גביר: "המינויים במשטרה - מעשה עשוי; לא אתערב"

גלי בהרב-מיארה השיבה על בקשתו של השר לביטחון לאומי המיועד שביקש לבטל מינויים שכבר אושרו במשטרה, בהם מינויו של מפקד משמר הגבול ביהודה ושומרון: "ההתערבות המשפטית מוגבלת". המשמעות: היא תתקשה להגן על המהלך מפני בג"ץ

בן גביר ובהרב-מיארה
בן גביר ובהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה דחתה היום (חמישי) את בקשתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לבטל מינויים שאושרו במשטרה. היא התייחסה בדבריה למינוי של מפקד משמר הגבול ביהודה ושומרון: "מדובר במעשה עשוי, אך ההתערבות המשפטית מוגבלת".

המשמעות היא שהיועצת המשפטית לממשלה כי היא תתקשה להגן על המינוי מפני בג"ץ. עם זאת, היועצת קבעה שלעת עתה לא תתערב במינוי היות והמינוי כבר נחתם.

לדברי בהרב-מיארה, "אכן כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון ולפי הנחיית היועצת, יש מקום לריסון. היועצת סבורה כי המינויים שנערכו נכנסו כבר לתוקף והם בבחינת מעשה עשוי וההתערבות המשפטית בהם מוגבלת - אולם יחד עם זאת מדובר במינוי רגיש שבוצע ב-6 בדצמבר 2022, קרוב לכינון המועד לממשלה החדשה. מדובר בקושי משמעותי. היה מקום לערוך לגביו בחינה משפטית ומעמיקה ולהביאו בפניי טרם ההחלטה בו".

עוד הוסיפה היועמ"שית: "מבירור שנערך עם משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים בעקבות פנייתך, עולה כי השר לביטחון פנים אישר בימים האחרונים מספר מינויים במשטרת ישראל: שני מינויים בדרגת סגן-ניצב (מפקד יס"מ ירושלים ורמ"ד תכנון מבצעי אג"מ) ושלושה מינויים בדרגת תת-ניצב, מתוכם אחד שכולל מינוי מחוץ  לשורות משטרת ישראל (רח"ט סייבר), מינוי רוחב אחד (מפקד בה"ד מג"ב) ומינוי אחד שכולל קידום מדרגת ניצב-משנה לדרגת תת-ניצב (מפקד מרחב מג"ב איו"ש).

"כל המינויים הובאו בפני השר לביטחון הפנים לאחר השלמת הליכי האיתור הסדורים במשטרה, והם כבר אושרו ונכנסו לתוקף. בנסיבות אלו, ההתערבות המשפטית בהם מוגבלת לנסיבות בהן נפל פגם מהותי בקבלת ההחלטה או שהתגלו עובדות מהותיות חדשות הנדרשות להחלטה אשר מחייבות בחינה מחודשת".