גפני נגד נתניהו: "לא יכול להחליט שהוא קובר את פסקת ההתגברות"

ימים ספורים אחרי שראש הממשלה הצהיר בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי חקיקת חוקי המהפכה המשפטית תימשך "ללא פסקת ההתגברות", אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ל"יתד נאמן": "האמירה שלו לא הייתה במקום. הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתנו שהסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו"

זמן צפייה: 00:20

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי בכוונתו להמשיך עם החקיקה המשפטית "ללא פסקת ההתגברות", ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, תקף הבוקר (שלישי) בריאיון ל"יתד נאמן", ואמר כי ראש הממשלה "לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו". לדבריו, "האמירה שלו לא הייתה במקום וטוב שהבהרנו את הדברים".

"נתניהו אמר את דעתו לעיתון האמריקני", אמר גפני, "אבל הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתנו שהסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו. הרי גם בליכוד עצמו דרשו את פסקת ההתגברות ולכן כולנו נעמוד על כך שזה יקרה".

לדברי גפני, "הסברתי לנתניהו שאנחנו לא מנהלים מאבקים ולא הולכים לתקשורת על כל אמירה כזו או אחרת, ולכן הוא לא שמע מאיתנו תגובות; אבל אחרי ששוחחנו והבהרנו בשיחות סגורות אני יכול לומר כעת שנתניהו הבין והסביר שהדברים שאמר ל'וול סטריט ג'ורנל' אינם סותרים להסכם שחתם עמנו".

ח''כ משה גפני
ח''כ משה גפני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אמרתי לנתניהו, בין היתר, שהוא לא לבד", המשיך גפני. "הקואליציה זו שותפות, הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. אנחנו אמנם לא מתערבים לליכוד במהלכים שהוא מקיים לגבי שאר סעיפי הרפורמה, אבל בנושא של ההתגברות הוא לא מחליט לבד. זה נכון לגבי עוד חוקים ודיונים, אבל בעיקר לגבי חוק מעמד לומדי תורה. פסקת ההתגברות בנושא הזה חייבת לעבור - כך סוכם וכך יהיה".

כאמור, בריאיון שהעניק נתניהו ל"וול סטריט ג'ורנל", הוא אמר כי ימשיך בחקיקת המהפכה המשפטית - ללא פסקת ההתגברות. "אנחנו קשובים לצרכי הציבור", אמר נתניהו, "היא לא על השולחן יותר, שינינו אותה ברגע שהגיעה הטיוטה המקורית לשינוי החוק".