המפכ"ל לשעבר בעקבות דו"ח מירון: "שבתאי צריך להתפטר"

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע קרא רב-ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי למפכ"ל שבתאי להתפטר בעקבות מסקנות דו"ח אסון מירון: "מי שנשא על כתפיו את האסון האזרחי הכי גדול בתולדות מדינת ישראל, צריך לפחות לומר 'אני הולך הביתה'". תא"ל במיל' דדי שמחי, ששכל את בנו ב-7.10, אמר: "על כל האחראים למחדל להתפטר"

זמן צפייה: 01:06

המפכ"ל לשעבר רב-ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי קרא היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע למפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי להתפטר בעקבות מסקנות דו"ח אסון מירון. הוא אמר: "מי שנשא על כתפיו את האסון האזרחי הכי גדול בתולדות מדינת ישראל, צריך לפחות לומר 'אני הולך הביתה'. את לוחות הזמנים אפשר לסכם, למצוא מחליף, אבל מה שחשוב זאת האמירה".

אהרונישקי ביקר גם את התנהלותו של רב-ניצב שבתאי מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "היה צריך להרכיב יותר חוליות בעמוד השדרה, להיות יותר חזק ויציב ולהציב לשר קווים אדומים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2409031510' autoplay='0' credit='"שבתרבות" באר שבע' desc='חנן יובל תוקף את קיש והרצוג' poster='' kid='1_8xos71xx' duration='50']

תת-אלוף במיל' ונציב כבאות והצלה לשעבר, דדי שמחי, ששכל את בנו הלוחם ב-7 באוקטובר: "צריך להיות טקס ממלכתי בכותל ו-150 איש צריכים לשים את המפתחות וללכת הביתה. יהיו בחירות ועם ישראל יבחר, זאת ועדת החקירה הכי טובה". בהמשך הוסיף כי לדעתו צריך לקבוע מועד לבחירות עד סוף השנה, או אם תהיה הפסקה בלחימה בין גזרת עזה לצפון.

באותו אירוע הופיע גם הזמר חנן יובל, ומתח ביקורת על שר החינוך יואב קיש והנשיא הרצוג ברקע סערת פרס ישראל: "אני מבקש למחות מחאה גדולה נגד השר קיש שביטל את פרס ישראל, מה זאת אומרת לבטל תרבות? מסורת? מה, הוא יבטל גם את יום השואה, ערב יום הזיכרון, חידון התנ"ך? נורא ואיום. אני קצת מתבייש שכבוד הנשיא נושא ונותן איתו כמו בשוק במקום להגיד לו, 'אני לאירוע שלך לא אגיע'".

מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי
מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי | צילום: שיר תורם, פלאש 90

אמש פורסם ב"זמן שישי" כי המפכ"ל שבתאי התייחס לממצאים של ועדת החקירה בשיחה עם ניצבים, ואמר: "אני אחראי – אבל אני נשאר". הניצבים היו בהלם ממילותיו של המפכ"ל, מכיוון שהבינו באופן מובן מאליו שהוא נושא אחריות. בינתיים, כך הבינו הניצבים שהיו מעורבים בשיחה, הוא מתכוון להמשיך ולעבוד בצורה רגילה. שלשום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי להתחיל לחפש מחליף לשבתאי אחרי רמדאן.