קיש: התקציב לתוכנית החינוך לסובלנות ללהט"ב יועבר עוד השבוע

בעקבות הפרסום בחדשות 13 על הכוונה לקצץ כ-85% מתקציב "תוכנית לסובלנות" בנוגע ללהט"ב, הודיע השר קיש בתום פגישה עם הנהלת חוש"ן - ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה - כי הסכום יועבר במלואו עוד השבוע. בחוש"ן בירכו: "מודים לשר על פגישה משמעותית ועל התייצבותו לצד החינוך לסובלנות"

השר יואב קיש; מצעד הגאווה בירושלים
השר יואב קיש; מצעד הגאווה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שבחדשות 13 פורסם כי משרד החינוך הוציא לפועל קיצוץ דרמטי של 85% מתקציב "תוכנית לסובלנות", שמטרתה העברת מסרי סובלנות בנוגע לקהילה הגאה, הודיע היום (חמישי) השר יואב קיש, בתום פגישה עם הנהלת ארגון חוש"ן - ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה - כי התקציב למערכי השיעור יועבר במלואו עוד השבוע.

מטעמו של קיש נמסר כי השר נפגש עם הנהלת ארגון חוש"ן בנוכחות צוות המשרד והשירות הפסיכולוגי הייעוצי. "במהלך הפגישה הביע השר עמדה נחרצת התומכת בחינוך לסובלנות, והודיע כי הכסף זמין במלואו לשימוש בתי הספר ברחבי הארץ עוד השבוע - וכי לא חל קיצוץ בתקציב בשנת הלימודים הנוכחית", נמסר.

מור נהרי, מנכ"לית חוש"ן, בירכה על המהלך: "משרד החינוך נמצאים בשיתוף פעולה משמעותי ואמיץ כבר כ-20 שנה. אנחנו מודים לשר על פגישה משמעותית ועל התייצבותו לצד החינוך לסובלנות והבטחת התקציב לטובת הנוער הגאה לשנת הלימודים תשפ"ד".

מצעד הגאווה בתל אביב 2023
מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בסוף החודש שעבר פורסם כאמור בחדשות 13 כי משרד החינוך הוציא לפועל קיצוץ בתוכנית, שהיה אמור להביא לכך שיוקצו לה כ-300 אלף שקלים במקום 3 מיליון בתקציב 2024. כתוצאה מכך, 4,200 סדנאות בנושא סבלנות אמורות היו להתבטל - ו-145 אלף תלמידים לא היו נחשפים לתכנים.

ביום שלמחרת הפרסום, אמר קיש כי "הנושא ייבדק ובמידת הצורך יתוקן. כשר החינוך אמשיך להכניס תוכניות ולקדם סובלנות וקבלת השונה למען ילדינו. אתמול התקבלה פנייה למשרד החינוך על ביטול התקציב לתקנת הסובלנות, תקנה חשובה שאין בכוונתי לאשר פגיעה בה".