נתניהו מתנער מדברי גוטליב על חיות: "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל"

חברת הכנסת פרסמה פוסטים שהועלו בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלה, בהם תקפה בחריפות את נשיאת בית המשפט העליון והאשימה אותה ב"תחושת הכאוס בעם ישראל", וב"הרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". עוד הוסיפה גוטליב: "על מצפונך גברתי מצבה של המדינה. ההיסטוריה תשפוט את מעשייך"

זמן צפייה: 03:00

חברת הכנסת טלי גוטליב פרסמה הלילה (בין שבת לראשון) צמד פוסטים שהועלו בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלה, בהם תקפה בחריפות את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והאשימה אותה ב"פיגוע", ב"תחושת הכאוס בעם ישראל", וב"הרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". מאוחר יותר הבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מדבריה של גוטליב וטען כי "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר".

"חיות, שופטת, עשירה, ממלכתית, חמורת סבר, כזו שכל אשה מבוגרת וכל איש מבוגר רוצים להיות כמוה, להדמות לה, ובעיקר הם מניחים לטובתה כל הנחה מקלה אפשרית. וחיות יודעת את זה טוב מאוד. היא ידעה את זה כשהעזה להפחיד את העם הזה מפני ממשלת ימין. לא מפני הרפורמה ולא נעליים, אלא מפנינו אנשי הימין", כתבה חברת הכנסת. לדבריה של גוטליב, הנשיאה חיות "עשתה זאת יחד עם היועמ"שית מיארה".

"הנשיאה חיות רשאית לדבר אלינו בפסקי דין, אבל היא ידעה שלהילחם בשלטון ימין - המטרה מקדשת כל אמצעי. אז מה אם יהיה כאן כאוס הזוי, אז מה אם אויבנו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקרבנו, הכל כשר בדרך למיטוט ממשלת ימין. בתחושה קשה אני מאשימה את הנשיאה חיות. על מצפונך גברתי מצבה של המדינה. ההיסטוריה תשפוט את מעשייך. השמאל יחבק אותך, אהרון ברק יחבק אותך. ואני? אני אמשיך להאשים אותך בדרדור החוסן הלאומי", הוסיפה גוטליב.

שר המורשת עמיחי אליהו
שר המורשת עמיחי אליהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המורשת עמיחי אליהו התייחס גם הוא לנושא בתוכנית "העולם הבוקר" עם גאולה אבן סער ברשת 13, ותקף גם הוא את הנשיאה חיות ואת בית המשפט באומרו: "לבית המשפט יש אשם תורם במה שקורה פה עכשיו. האם הוא האחראי היחידי? כולנו אחראים למה שקורה. היא (חיות - מא"ו) אינה האשם המרכזי, אך לבג"ץ יש אשם תורם".

בתגובה לדבריה של גוטליב, חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה הגישה תלונה לוועדת האתיקה של כנסת נגדה. "יש חברי כנסת שחושבים ששפה נאותה ושיח דמוקרטי, שמירה על סמלי שלטון ואחדות זה 'מהם והלאה'. גוטליב, צייצה שני ציוצים ובהם השתלחות חסרת רסן נגד סמל שלטון בישראל - נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות".

גם חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר בני גנץ תקף את דבריה של גוטליב, וגם את תגובתו של נתניהו ואמר: "ההשתלחות וההסתה המסוכנת של אנשי נתניהו נגד נשיאת העליון ומערכת המשפט הן תמרור אזהרה לכולנו. ‏השיח מתדרדר למקומות מסוכנים שעלולים לעלות לנו ביוקר. ‏נתניהו - גינוי רפה לחברת מפלגתך לא יספיק כאן, אני קורא לך לשים סוף לשיגעון ולעצור עכשיו את ההפיכה המשטרית, לפני שיהיה מאוחר מדי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש, ראשי הקואליציה התייחסו לאפשרות שבג"ץ יקיים דיון בנוגע לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמרו כי הם "דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר 'נבצרות' ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא-חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית".

"אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו", אמרו ראשי הקואליציה, בהם יריב לוין, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף, משה גפני ואבי מעוז. "רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי-חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם", הוסיפו.

התייחסותם מגיעה יממה לאחר ששופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז הורתה למדינה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וליתר המשיבים הרלוונטיים להגיב עד ה-12 במרץ בעניין העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בנוגע להוצאתו של רה"מ נתניהו לנבצרות.