ח"כ טלי גוטליב: "אהוד ברק צריך לשבת בכלא"

חברת הכנסת מהליכוד התראיינה לתוכנית "אלמוג בשישי", וטענה כי בין המהפכה המשפטית לבין המצב הכלכלי "אין דבר וחצי דבר". על חברי הכנסת מהאופוזיציה שתועדו עולים על השולחנות בוועדת החוקה אמרה: "חיות טרף"

זמן צפייה: 06:09

חברת הכנסת טלי גוטליב התראיינה הערב (שישי) לתוכנית "אלמוג בשישי", והתייחסה בין היתר למהפכה המשפטית ולתקציב המדינה שאושר על ידי הממשלה מוקדם יותר היום, וכן אמרה כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק "צריך לשבת בכלא" בגלל שהוא "ממריד את חיילי צה"ל לסרב לפקודה".

בפתח דבריה, הדגישה גוטליב כי למרות "הניסיונות הגועליים והרעים - הצלחנו להעביר תקציב". על היעדרותו של חיים כץ מישיבת הממשלה אמרה: "זה בסדר שהוא התעקש על תקציב למשרד שלו, אבל זה לא הבית הפרטי שלנו, אנחנו מופקדים על הקופה הציבורית". לדבריה, חרף המסרים שהופצו היום מסביבתו של השר, כץ לא ייעדר מההצבעה בכנסת על אישור התקציב.

אהוד ברק
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על השביתות המתוכננות במערכת החינוך, עליהם הכריזו היום בארגון המורים, אמרה גוטליב: "אני אומרת לארגון המורים ולעם ישראל, קחו אוויר, תנו לנו לפעול, תפסיקו לאיים בשביתות, חכו רגע. חלוקת התקציב תעשה בשום שכל".

לאחר מכן, התייחסה גוטליב למהפכה המשפטית תוך שהיא טוענת כי בינה ובין מצבה הכלכלי של מדינת ישראל, "אין דבר וחצי דבר". לדבריה, "הסכנה היחידה היא סכנה של שיסוי בעם. כאשר אדם כמו אהוד ברק, ממריד את חיילי צה"ל לסרב לפקודה - הוא צריך לשבת בכלא, שלא יהיה לכם בכלל ספק, הוא איבד את זה".

עוד הוסיפה חברת הכנסת לטעון כי "מי שמסכן את המדינה שלי אלה האינסטנציות הבכירות ביותר שמפחידות את העם מפני פעילות לגיטימית של הממשלה". בהמשך, גוטליב אף כינתה כמה מחברי הכנסת מהאופוזציה שתועדו עולים על השולחנות בוועדת החוקה: "חיות טרף".

ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: רויטרס

בהמשך, גוטליב הגיבה לדבריו של שר בכלכלה ניר ברקת שטען כי התקציב שהועבר היום אינו ריאלי, שכן לא יהיה כסף למדינה לממש אותו. "היחידים שצריכים לעצור פה זה אנשי שמאל שכל מה שמניע אותם זה מאבק כנגד הימין", אמרה כשנשאלה האם לא צריך לעצור ולהידבר.

כשנשאלה על הסקר שפורסם הבוקר בעיתון "מעריב", לפיו הליכוד איבד מכוחות 6 מנדטים, והקואליציה כולה איבדה 9 מנדטים, אמרה: "למזלי הטוב אינני סומכת על הסקרים של 'מעריב', כי מבחינתי הוא לא כלי תקשורת אלא כלי תעמולה".