ח"כ גוטליב לשר לוין: "בקש להעביר את הנשיאה חיות מתפקידה"

חברת הכנסת מהליכוד הגישה בקשה לשר המשפטים בו היא מבקשת ממנו להגיש קובלנה לבית הדין המשמעתי לשופטים נגד נשיאת בית המשפט העליון. בבקשתה היא ציינה כי על השר לבקש את העברתה של חיות מכהונתה בתפקיד הנשיאה

חברת הכנסת טלי גוטליב על רקע הבקשה שהגישה לשר לוין
חברת הכנסת טלי גוטליב על רקע הבקשה שהגישה לשר לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת מהליכוד טלי גוטליב, הגישה הבוקר (ראשון) בקשה לשר המשפטים יריב לוין, בו היא מבקשת ממנו להגיש קובלנה לבית הדין המשמעתי לשופטים נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. בבקשתה ללוין, גוטליב ציינה כי על השר לבקש את העברתה של חיות מכהונתה בתפקיד הנשיאה. "נמאס מהזלזול ומההתנשאות של הנשיאה חיות אשר העזה בניגוד גמור לכללי האתיקה להביע דיעה בעניין פוליטי שנוי במחלוקת. זה לא הבית הפרטי לא שלה ולא של אף שופט", כתבה גוטליב בחשבון הטוויטר שלה מוקדם יותר.

"תעוזתה של הנשיאה חצתה כל גבול תוך הפחדת העם מפני הרשות המבצעת והמחוקקת, תוך ציון עובדות שגויות (שלא לומר בלתי נכונות בעליל) ובאופן המביע דיעה בסוגיה פוליטית שנויה במחלוקת", הוסיפה חברת הכנסת בבקשתה לשר המשפטים לוין. "הנשיאה שמה עצמה בניגוד עניינים גמור באשר ליכולתה לדון בעתירות הקשורות לפעילות הנממשלה והרשות המחוקקת באשר הן", טענה.

לדברי גוטליב, "בהתנהגותה זו הפרה הנשיאה שורת שללי אתיקה לשופטים. התנהלותה של הנשיאה חיות פגעה קשות באמון הציבור המעורער גם כך בבית המשפט העליון". עוד היא הוסיפה כי "אין לקבל התנהלות שכזו ומבוקש כי השר יגיש קובלנה לבית הדין המשמעתי לשופטים ויבקש תוך כך נוכח חריגות מהתנהלותה של הנשיאה כי תועבר מכהונתה כנשיאה".

מוקדם יותר, בריאיון למהדורת הבוקר של רדיו "קול חי", חברת הכנסת גוטליב קראה לערוך שימוע ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרה-מיארה ואף טענה כי יש לפטר אותה. "אני קוראת לחברי הממשלה לערוך שימוע ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה ולפטר אותה. אם היא פועלת נגד הממשלה, אסור להשאיר אותה בתפקיד. גם את הנשיאה חיות צריך לקרוא לה להתפטר בעקבות שהביעה דעתה בנאומה נגד הממשלה", אמרה במהלך הריאיון.