משבר תאגיד השידור הציבורי: השר כחלון ורה"מ נתניהו נפגשו

אחרי שלוש פגישות מיום ראשון שהסתיימו ללא הבנות, ראש הממשלה ושר האוצר נועדו פעם נוספת כדי לדון במשבר תאגיד השידור הציבורי. גם הפעם הסתיימה הפגישה ללא סיכומים בין הצדדים

ההסתדרות נגד הפשרה. נתניהו וכחלון. התאגיד
ההסתדרות נגד הפשרה. נתניהו וכחלון. התאגיד | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בפעם הרביעית מאז יום ראשון, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שר האוצר משה כחלון כדי לדון שוב במשבר תאגיד השידור הציבורי. בתום הפגישה דיווחו הצדדים על רצון טוב להביא לסיום המשבר, אבל עדיין לא הצליחו להגיע לפתרון מוסכם. השניים סיכמו לערוך חשובה מחודשת בנושאי המחלוקת ולהיוועד בהמשך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפגישה מגיעה לאחר שאמש נועדו השניים, אך בתום הפגישה לא הצליחו השניים לגבש פתרון, והם סיכמו כי ישובו לדון בנושא פעם נוספת. את פגישתם ביום ראשון סיימו השניים מפאת קוצר הזמן, ללא הסכמות בנושא, וקבעו להפגש בשנית.

השיחות מגיעות על רקע ימים רבים של מתיחות בנושא הקמת תאגיד השידור הציבורי "כאן". נתניהו מתעקש על סגירת התאגיד, שאמור להתחיל לשדר ב-30.4, ושר האוצר משה כחלון מתנגד למהלך וקורא לנתניהו לעמוד בהסכמים ובחוק שנוסח.

מי ימצמץ ראשון?
מי ימצמץ ראשון? | צילום: פלאש 90, אמיל סלמן
''מגינים על קומץ צפונבונים''. ביטן
''מגינים על קומץ צפונבונים''. ביטן | צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, החריף בתחילת השבוע את הטון כלפי סיעת "כולנו" והעומד בראשה כחלון: "לאוצר לא אכפת לזרוק 700 מיליון שקלים כל שנה על התאגיד בעוד קשישים ונכים בקושי מתקיימים מקצבאות רעב, אותו אוצר דוחה פעם אחר פעם כל יוזמה להעלאת קצבאות הנכות אבל מגן בחירוף נפש על קומץ צפונבונים". מנגד, חברת מפלגתו של כחלון יפעת שאשא ביטון תקפה את נתניהו וכינתה אותו "קפיטליסט נהנתן שיש לו אובססיה לשליטה בתקשורת".